نقد اخبار روز *م.گونش

*ایسنا: اگر تا چندی پیش سقوط هواپیماها و آمار بالای واژگونی مرگبار اتوبوس ها در ایران اشک همه را در می آورد، حالا ایران روزانه به اندازه مسافران دو هواپیما، کشته می دهد و آمار آن ساعت ۱۴ هر روز اعلام می شود؛ دردآورتر آنکه دیگر اعداد مرگ کرونایی ها برای ایرانی ها عادی شده و فقط از خود می پرسند آیا نفر بعدی لیست، خودشان هستند؟
ارک – در بعضی از جوامع مطبوعات و مؤسسات نظر سنجی می توانند نسبت به سنجش فضای جوامع  اقدام نمایند. برای سنجش علل عدم تقلیل شیوع بیماری کرونا در ایران، علاوه بر بررسی لازم توسط مؤسسات بهداشتی و دانشگاهها، لازمست علل فوق در نظرسنجی نیز مورد مطالعه قرار گیرد.نظرسنجی آزاد می تواند در هدایت مسئولین و مردم مفیید ومؤثر واقع شود.

*ایسنا – آذربایجان شرقی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از راه اندازی و فعالیت ۹٠٠٠صندوق قرض الحسنه اشتغال زا و مردم یار در سطح استان خبر داد.
ارک – برحسب گفته ها، بخش اعظم مشکلات جاری اقتصاد ایران، ناشی از  گم و گور شدن پول مردم در مؤسسات و بانک های قرض الحسنه متعدد می باشد. گویا دولت مقدار زیادی از سرمایه های جذب کرده از مردم سپرده گذار را در حفره خالی این سپرده های گم شده می ریزد. اگر این۹٠٠٠ صندوق هم مراقبت نشود به کندن حفره ای دیگر تبدیل می شود.

*ایسنا  – آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: تخصص بالایی در جوانان ما وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو در راستای توسعه کشور استفاده شود؛ اما روند دانشگاه‌های ما به گونه‌ای نیست که دانشجویی با مهارت‌های متناسب با نیاز جامعه فارغ التحصیل کنند.
ارک – شیوه جذب دانشجو در دانشگاه، هوشمندانه نیست. وزارت علوم باید با توجه به نیاز آنی و آتی جامعه در تعیین رشته ها و تعداد دانشجویان دانشگاها اقدام نماید.

*سخنگوی دولت : وقتی می‌گویید آدم‌هایی سابقه امنیتی دارند انگار هرکس با این سابقه باشد حتماً دیدگاه امنیتی دارد! آدم‌هایی را می‌شناسیم که اصلاً سابقه امنیتی ندارند اما دیدشان امنیتی است و کسانی در جاهای دیگری هستند و هیچ سابقه امنیتی ندارند اما دیدگاهشان امنیتی است، پس مهم تفکر افراد است نه سابقه‎شان.
ارک – همه باید در ارائه فکر یا نظر خود آزاد باشد. افراد و جامعه هم در بررسی و انتقاد از افکار و نظرات ارائه شده آزادند. یعنی تبادل افکار در جامعه باید آزاد باشد. وقتی ازادی باشد و تعامل افکار واندیشه ها آزادانه انجام گیرد و مردم و مؤسسات قاعده بازی را بلد باشند. یعنی امنیت فکری نظری در جامعه برقرار است. در این حالت اصولا جایگاهی برای افکار و دیدگاه امنیتی نمی ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا