رهایی پرسپولیس از قعرجدول با درخشش طارمی

خبرگزاری ارک ـ این دیدار روز سه شنبه در حضور حدود 20 هزار تماشاگر ورزشگاه غدیر اهواز با قضاوت یداله جهانبازی از هفته پنجم لیگ برتر باشگاه های ایران برگزار شد.
پرسپولیس و فولاد که از تیم های مطرح و پرافتخار فوتبال ایران محسوب می شوند آغاز ضعیفی در پانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران داشتند و همین مساله برحساسیت های دیدار امروز افزوده بود.
در دقایق ابتدایی پرسپولیسی ها که برای نخستین بار در طول تاریخ در قعرجدول رده بندی قرار داشتند، چند حمله را طراحی کردند.
پس از گذشت دقایقی، هافبک های فولاد به تدریج بر توپ و میدان مسلط شده و به دنیال بهره بردن از سرعت اسماعیل شریفات و ساسان انصاری برای رسیدن به دروازه پرسپولیس بودند.
با این حال مصدومیت بهمن کامل و تعویض اجباری این هافبک روی عملکرد فولاد تاثیر منفی داشت. مهدی بدرلو با تصمیم دراگان اسکوچیچ به جای کامل وارد زمین شد.
در دقیقه سی ام، ارسال اسماعیل شریفات و ضربه ساسان انصاری با اشتباه سوشا مکانی روبرو شد و در آستانه تبدیل شدن به گل قرار داشت که رامین رضائیان اجازه باز شدن دروازه میهمان را نداد.
در دقیقه سی و نهم، دومین تعویض اجباری فولاد خوزستان انجام شد و حسین ابراهیمی پس از مصدومیت جای خود را به مهدی دغاغله داد.
در دقیقه چهل و دوم، خرج مناسب سوشا مکانی مانع از این شد که اسماعیل شریفات نخستین گل این دیدار با به ثمر برساند.
در نهایت نیمه نخست این دیدار بدون اینکه گلی دربرداشته باشد به پایان رسید.
فولادی های نیمه دوم را هجومی آغاز کرده تا با حمایت هواداران خود بتوانند به گل دست یابند.
در دقیقه 49 پرسپولیسی ها در ضدحمله ای سریع خود را به دروازه فولاد رساندند که مهدی طارمی از سوی مدافعان فولاد متوقف شد و یداله جهانبازی نقطه پنالتی را نشان داد.
این ضربه پنالتی را که رامین رضائیان زد، علی سلیمی با واکنشی عالی دفع کرد.
ثانیه های پس از آن کرنر ارسالی پرسپولیس ها با اشتباه بازیکنان فولاد مواجه شد تا مهدی طارمی دروازه فولاد را باز کند.
در دقیقه 56 و درحالیکه فولادی ها برای جبران نتیجه تلاش می کردند شروع خوب بازی از سوی سوشا مکانی و همکاری امید عالیشاه و مهدی طارمی سبب شد تا طارمی دومین گل خود و تیمش را به ثمر برساند.
در ادامه فولادی ها حملات یکپارچه ای را برای جبران گل های خورده در دستور کار داشتند اما دفاع پرسپولیس برخلاف دیدارهای گذشته عملکرد خوبی داشت.
سرخپوشان تهران این دیدار سخت را در پایان 90 دقیقه با برتری 2 بر صفر همراه کرده تا با 4 امتیاز به رتبه یازدهم جدول رده بندی برسند. فولادخوزستان نیز با 3 امتیاز به رتبه پانزدهم سقوط کرد.
ترکیب فولادخوستان:
علی سلیمی، لئوناردو مساریچ، بهمن کامل(مهدی بدرلو)، یوسف وکیا، امید خالدی، ماتیاس چاگو، هادی حبیبی نژاد، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری، حسین ابراهیمی(مهدی دغاغله) و حسین مالکی(مهرداد جماعتی).
ترکیب پرسپولیس:
سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، رامین رضاییان، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، مهدی طارمی، امید عالیشاه(علی علیپور)، فرشاد احمدزاده(میلاد کمندانی) و هادی نوروزی(محمد انصاری).

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا