افزایش قیمت خودرو کذب محض است

خبرگزاری ارک – عضو ناظر شورای رقابت گفت: افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت خودرو تا پایان شهریور کذب محض است.

“نادرقاضی پور” در واکنش به اظهارات نماینده گروه خودروسازی سایپا در شورای رقابت در خصوص افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت خودرو افزود: اولاً اینکه سایپا هیچ نماینده ای در شورای رقابت ندارد و ثانیاً با توجه به کاهش نرخ تورم و ثبات نرخ ارز ،بحث افزایش قیمت خودرو مطرح نیست.

وی اظهار داشت:شورای رقابت طی دوماه گذشته جلسه ای نداشته که مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت خودرو داشته باشد بنابراین افزایش قیمت خودرو کذب است.

به گزارش اکونیوز،نماینده گروه خودرو سازی سایپا در شورای رقابت اخیراً گفت: به دلیل عدم تشکیل جلسات شورای رقابت در سال جدید هنوز قیمت خودرو در سال 1394 تعیین نشده و مقرر شده است حداکثر ظرف هفته جاری یا هفته آینده جلسه این شورا تشکیل و قیمت خودرو تعیین تکلیف شود.

حسن احدزاده در خصوص کاهش یا افزایش قیمت خودرو گفت: اصولاً در چند سال اخیر قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شده و این شورا نیز بر اساس فرمولی خاص قیمت خودرو را تعیین می‌کند که در این فرمول شاخص های مختلفی از جمله تورم بخشی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در یک سال گذشته تورم بخشی صنعت خودرو افزایشی بوده و در بسیاری از موارد قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سربار تولید رشد داشته است، به طور حتم قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

احدزاده پیش بینی کرد که با توجه به فرمول شورای رقابت و جلسات کارشناسی برگزار شده و عنایت به تورم بخشی صنعت خودرو، حداقل افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت خودرو مورد تایید شورای رقابت قرار گیرد و نهایتاً تا پایان شهریور ماه قیمتهای جدید اعلام شود.

منبع: اکونیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا