آذربایجان‌شرقی در توسعه گلخانه‌ها رتبه نخست کشوری را دارد

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر درصد پیشرفت برنامه توسعه گلخانه‌ها، در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

به گزارش ارک خبر، اکبر فتحی  اظهار کرد: در راستای اجرای طرح توسعه گلخانه‌های کشور و براساس برنامه اقتصاد مقاومتی، توسعه گلخانه‌های آذربایجان شرقی برای سال جاری ۱۳۰ هکتار بود که این میزان براساس اهداف پیش بینی شده در سال جهش تولید به ۳۴۰ هکتار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای روشی پیشرفته در تأمین و تولید فرآورده‌های کشاورزی است که برای رونق اقتصادی به خصوص در مناطق کم‌آب مناسب است، افزود: با توجه به تنش آبی حاکم بر کشور و استان در سال‌های اخیر، تکیه بر کشت گلخانه‌ای می‌تواند مسیر برون‌رفت از این چالش را هموارتر کرده و در مدیریت بهینه آب اثرگذاری مستقیم داشته باشد.

فتحی با اشاره به اینکه شیوه‌های نوین آبیاری در عرصه گلخانه‌ای می‌تواند از هدر رفت بخش بزرگی از منابع آبی که اکنون در شیوه زراعت سنتی هرز می‌رود، جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: در این راستا، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای همواره در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه سال جاری در مجموع ۲ هزار و ۹۰۴ هکتار انواع گلخانه‌های تجاری، گلخانه‌های کوچک مقیاس و سازه‌های فنی و سبک (سایبان‌های کشاورزی) با ۶۳ درصد تحقق، از برنامه چهار هزار و ۶۰۰ هکتاری مصوب و ابلاغی سال جهش تولید در سطح کشور اجرایی شده است که در مقایسه با عملکرد طرح تا پایان آذرماه، شاهد افزایش ۳۴۸ هکتاری سطح گلخانه‌ها هستیم.

آذربایجان شرقی با تولید بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای، رتبه چهارم را از حیث تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا