سرآشپز

نام غذا: کرپ مرغ و قارچ

مواد لازم: سینه مرغ ۳۰۰ گرم، قارچ ۲۰۰ گرم، پیاز ۱ عدد، فلفل دلمه ای ۱ عدد، پنیر موزارلا ۲۰۰ گرم، زعفران ۱ قاشق غذا خوری، پودر آویشن یک دوم قاشق غذا خوری، پودر سیر یک دوم قاشق غذا خوری، فلفل سیاه یک سوم قاشق چای خوری، نمک به مقدار لازم

مواد کرپ: آرد ۱۰۰ گرم، شیر ۲۰۰ میلی لیتر، کره ذوب شده ۳ قاشق سوپ خوری، تخم مرغ ۳ عدد، نمک ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه: ابتدا مرغ را به صورت مکعب های کوچک خرد کرده و پیاز را نگینی خرد می کنیم. پیاز را در کره تفت می دهیم تا کمی طلائی شود. سپس مرغ را افزوده و تفت می دهیم. فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده و همراه ادویه ها به مرغ اضافه می کنیم. بعد از این که کمی تفت دادیم از روی حرارت بر داشته و اجازه می دهیم خنک شود. قارچ ها را حلقه حلقه کرده و تفت می دهیم تا آب آنها کشیده شود. سپس قارچ ها را به باقی مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

تخم مرغ ها را خوب زده و با شیر ولرم و نمک خوب مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم ریخته و هم می زنیم تا صاف و یکدست شود. در آخر کره را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. تابه نچسب را روی حرارت قرار داده و وقتی داغ شد کف آن را کمی چرب می کنیم. سپس یک ملاقه از مایه را ریخته و تابه را حرکت می دهیم تا مایه به صورت مساوی پخش شود. وقتی حباب زد و کناره ها کمی بالا آمد بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز بپزد. به همین ترتیب همه کرپ ها را آماده می کنیم.

مقداری از مواد را روی کرپ ریخته و کمی پنیر موزارلا روی آن می پاشیم. سپس کرپ را به شکل رول یا مربع می بندیم. کف ظرفی را چرب کرده و کرپ ها را در آن می چینیم. ظرف را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۵ دقیقه در طبقه وسط قرار می دهیم تا پنیر آب شود. کرپ ها را در ظرف مورد نظر چیده و با جعفری تزیین می کنیم.

الناز اشراقی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا