تردد در تمامی راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی برقرار است

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف و کولاک شدید طی چند روز اخیر، هم اکنون تردد خودروها در راه‌های اصلی و فرعی استان بدون مشکل در جریان است.

به گزارش ارک خبر، اروجعلی علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بارش برف طی اواخر هفته گذشته و کولاک شدید در جاده‌ها به ویژه گردنه‌های استان، نیروهای راهداری بابرف روبی و نمک پاشی، مانع از بسته شدن راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز – زنجان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر عملیات برف روبی در جاده‌های استان انجام داده و برای جلوگیری از لغزندگی راه‌ها یک هزار و ۸۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح جاده‌ها استفاده کردند.

وی از مردم و رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، پتو و پوشاک گرم مجهز کرده و در جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه نیروهای راهداری به ۱۲۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان امدادرسانی کردند، از مسافران خواست پیش از آغاز سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

وی ادامه داد: اکنون فقط راه ارتباطی ۱۲۵ روستا مسدود است. این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور هریس، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، اهر، ورزقان و هشترود قرار دارند.

علیزاده افزود: تلاش‌ها برای بازگشایی راه این روستاها ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا