تشکیل پرونده تخلفاتی برای ۸۳ واحد صنفی در اهر

اهر- رئیس اداره صمت اهر از تشکیل پرونده تخلفاتی برای ۸۳ واحد صنفی در اهر و جریمه ۶۴ میلیون تومانی متخلفان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،سیروس زاهدی‌فر صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اهر گفت: با توجه به نوسانات قیمتی که در حوزه گوشت قرمز شده بود و طبق مصوبه قبلی ستاد تنظیم بازار؛ آنالیز قیمت گوشت قرمز صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ طی رایزنی‌های انجام شده در ابتدا قیمت گوشت مرغ به ۲۰,۴۰۰ تومان رسید و حال با افزایش ظرفیت تولید، گوشت مرغ تا ۱۹,۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو در بازار اهر در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

زاهدی فر از توزیع ۱۸ تُن تخم مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار در سطح شهر اهر خبر داد و گفت: طبق رایزنی صورت گرفته به جهت جلوگیری از افزایش قیمت تخم‌مرغ؛ ۱۸ تُن تخم‌مرغ به قیمت کیلویی ۱۶,۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: اخیراً تصمیمی در اتحادیه مرغداران استان بر پایه توزیع تخم‌مرغ خارج از شبکه و به صورت آزاد سیاست‌هایی اتخاذ شده که هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۴۷۰۰ تومان، به صورت عمده فروشی ۱۵,۲۰۰ تومان و قیمت فروش در مغازه‌ها با شانه ۱۷,۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو بین مردم عرضه شود.

رئیس اداره صمت اهر ادامه داد: متأسفانه برخی از واحدهای صنفی در توزیع تخم‌مرغ‌های تنظیم بازار، تخم‌مرغ ۱۶۵۰۰ تومانی را به ۲۱,۰۰۰ تومان به فروش رسانده بودند که این اقدام تخلف آشکار بود و طبق قوانین جاری و صنفی برای واحدهای صنفی متخلف پرونده تشکیل یافته و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده‌اند.

زاهدی فر افزود: با توجه به کاهش عرضه روغن از سوی کارخانجات؛ شاهد کمبود روغن در بازار بودیم و از طرفی نیز قیمت‌ها بسیار سرسام‌آور بود؛ به طوری‌که هر روغن ۵ کیلویی حلبی در بازار به صورت میانگین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

وی گفت: با حمایت‌های سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، در حدود ۵ تُن روغن ۵ کیلویی خالص به قیمت ۶۹ هزار تومان و ۱۰۰۰ حلبی روغن جامد ۴.۵ کیلویی به قیمت ۶۲ هزار تومان در قالب ستاد تنظیم بازار در صرفاً مناطق حاشیه‌ای شهر اهر و از طریق مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج توزیع می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: شکر طی ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش ۳ هزار تومانی به ازای هر کیلو بود و در حال حاضر هر کیلو شکر به صورت عمده و بار کامیونی ۱۰,۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود و هر کیلو قند نیز در بازار ۱۱ هزار تومان است و احتمال دارد تا هر کیلو قند به بیش از ۱۲ هزار تومان نیز افزایش یابد.

زاهدی فر ابراز داشت: در بحث گزارشات گران‌فروشی صنوف و بازرسی‌های صورت گرفته از جلسه قبلی ستاد تنظیم بازار تا به امروز؛ ۳۳۳ مورد بازرسی از صنوف انجام شده و تخلف گران‌فروشی، کم‌فروشی و … تخلفات در ۸۳ واحد صنفی محرز و با تشکیل پرونده و تخمین جریمه ۶۴ میلیون تومانی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که اگر از تعزیرات حکومتی دوستان حضور دارند گزارش دهند که چه تعداد از پرونده‌های تخلفات صنفی منجر به نتیجه و جریمه شده‌اند.

وی در پایان افزود: طی گشت‌های مشترکی که با تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از ۱۰ واحد فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتیم، متأسفانه قیمت فروش اقلام و کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اهر بر روی بسته قیمت را بالاتر از حد معمول درج می‌کنند و سپس تخفیف می‌دهند که این اقدام در قالب تبلیغ غیرواقعی تشکیل پرونده شد؛ هرچند کالاها از فروشگاه مرکزی به شهرستان‌ها می‌آید و نمایندگی‌ها نقش قابل‌توجهی ندارند اما ما مراتب اعتراض را طی نامه‌ای مکتوب اعلام کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا