۶۰میلیاردتومان کمک مومنانه کمیته امداد امام (ره) به نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: با توجه به شیوع کرونا و دستور مقام معظم رهبری امسال کمک های مومنانه طی ماه های رمضان، محرم و صفر و در دو مرحله با کمک خیرین، بسیج و … بیش از ۶۰ میلیارد تومان در قالب سبد غذایی ارائه شدوبا حماسه‌ای که مردم آفریدند برخلاف شرایط، شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بودیم.

به گزارش  ارک خبر: کریم زارع در نشت خبری با اصحاب رسانه ضمن  تبریک هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: اصحاب رسانه برای کمک‌رسانی به نیازمندان کمک زیادی کردند و موفقیت‌هایی که حاصل شده را مدیون این افرادیم.

وی خاطرنشان کرد:عوامل ایجاد‌کننده فقر در جامعه بسیار زیاد است و کمیته امداد سعی می‌کند با کمک مردم تبعات آن را کم کند وسیاست‌های کلی این سازمان در جهت توانمندسازی فکری، علمی، اقتصادی و شغلی نیازمندان است.

زارع افزود: اگر نتوانیم خانواده‌های نیازمند را توانمند کنیم و اینکه نتوانند خودشان نیازهای خودشان را برطرف کنند این چرخه کمک رسانی تا ابد ادامه خواهد داشت.در این راستا توانمندی‌های فکری و اقتصادی و شغل ایجاد شده و کمیته امداد با ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل با تأکید بر مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار یکی از دستگاه‌های موثر در ایجاد اشتغال است .

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان  در سال جاری باهمراهی دولت ساخت یک هزار و ۱۵۰ مسکن روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را داشتیم و خانه‌های کوچک در روستاها برای افراد نیازمند ساخته می‌شود و در حال حاضر ساخت بیش از ۶۰۰ واحد مسکن عملیاتی شده و ۱۰۰ واحد مسکن دیگر را تا ۱۴ اسفند ماه تحویل مددجویان خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و دستور مقام معظم رهبری امسال کمک های مومنانه طی ماه های رمضان، محرم و صفر و در دو مرحله با کمک خیرین، بسیج و … بیش از ۶۰ میلیارد تومان در قالب سبد غذایی ارائه شدوبا حماسه‌ای که مردم آفریدند برخلاف شرایط، شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بودیم.

زارع گفت:ما نزدیک به ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که تعدادی از آنها برای تهیه گوشی یا تبلت دچار مشکل بودند و با همکاری و تعاملات انجام شده با آموزش و پرورش و همچنین با شناسایی آنها ۵ هزار دانش آموز شناسایی شدند که به علت نداشتن گوشی امکان ترک تحصیل وجود داشت تا کنون ۴هزار تبلت با کمک خیران، دستگاه‌ها و صنایع تهیه شد و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت و ان‌شاالله یک هزار تبلت دیگر نیز با کمک مردم تهیه و بین آنها توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان عنوان کرد:یکی دیگر از رویکردهای این نهاد کمک هزینه برای ازدواج و تهیه جهیزیه است و قریب به ۲ هزار کمک هزینه برای ازدواج و تأمین جهیزیه برای نوعروسان ارائه شده است و در حال حاضر هیچ پشت نوبتی برای کمک به هزینه جهیزیه نداریم.

وی تأکید کرد: در هر‌ زمینه ای که مردم پای کار باشند موفق خواهیم شد و کمیته امداد همیشه متکی به کمک‌های مردمی بوده‌ است.

زارع اظهار کرد: در سال‌های اخیر مراکز نیکوکاری زیادی که محله محورند و توسط خود مردم اداره می‌شود تأسیس شده است وبا استفاده از ظرفیت خیران، نیازمندان محلات شناسایی و تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا به امروز این مراکز بیش از ۲۰۰میلیارد تومان کمک در زمینه‌های مختلف جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

وی ادامه داد:یکی از رویکردهای جدید بحث کمک‌های قرض‌الحسنه‌ای است و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به خانواده‌های نیازمند برای حفظ عزت نفس و کرامت انسانی است که با تأسیس قرض‌الحسنه امداد ولایت این فعالیت‌ها انجام می‌شود و از منابع دولتی و کمک‌های خیران این کار صورت می‌گیرد.

زارع در خصوص جشن نیکوکاری امسال توضیح داد: شعار امسال «عیدی برای همه» است و تأکید ما استفاده از روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری کمک‌هاست و همشهریان می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۳۱*۱*۸۸۷۱* کمک‌های خود را واریز کنند.

وی اظهار کرد: روز ۱۳ اسفندماه با نواختن نمادین زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس از طریق شبکه شاد، جشن نیکوکاری را در استان برگزار می‌کنیم و ۱۴ اسفندماه پایگاه مرکزی در میدان آزادی و به صورت عمومی در مساجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند و روز جمعه در میعادگاه نمازجمعه در خدمت مردم خواهیم بود تا با کمک شهروندان نوع‌دوست شادی را به خانه‌های مردم ببریم.

زارع ادامه داد: ۳۰ هزار فرد یتیم و غیر یتیم با بیش از ۸۰ هزار حامی در استان هستند، طرح ایران مهربان از اول سال اجرا شده که به این وسیله تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ کودکی بدون حامی نباشد و اکنون ۲ هزار فرزند بدون حامی داریم.

وی افزود: ۱۲۰هزار خانوار در قالب‌های مختلف تحت پوشش داریم و خدمات مختلفی از جمله رفع سو تغذیه مادران باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۵ سال سبد غذایی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان  در خصوص ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) تأکید کرد: در مورد ارائه خدمات حقوقی و مشاوره با بهره‌مندی از وکلای نیکوکار به سازمان کمک‌رسانی می‌شود و خانواده‌های نیازمند از خدمات حقوقی رایگان بهره‌مند می‌شوند و این برنامه در جهت کاهش مشکلات آنها بسیار مؤثر بوده است.

زارع خاطرنشان کرد: درصدی از مددجویان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند و افرادی مانند زنان شاغل سرپرست سرانه بیمه‌شان تا مرز بازنشستگی پرداخت می‌شود تا بعد از بازنشستگی حقوق ثابت دریافت کنند و خودکفا شوند؛ در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ خانواده در این مسیر خودکفا شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: با توجه به اینکه کمک در بخش مسکن، ماندگارترین کمک به افراد است؛ به ۱۵ هزار نفر کمک هزینه اجاره داده شده است و هم‌چنین خدمات دیگری از جمله لوله‌کشی گاز در بعضی از مناطق محروم، ساخت سرویس بهداشتی و حمام انجام شد که در سال جاری  ۷۰۰  خانواده از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ۱۵۰۰ سرویس بهداشتی و حمام نیز در حال ساخت است.

وی از رشد ۱۵ درصدی صدقات در استان خبر داد و گفت: در اکرام نیز رشد ۸۰ درصدی داشته ایم که نشانه اعتماد مردم به ما است، همچنین مجموع کمک های مردمی در شکل های مختلف ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با احتساب مراکز نیکوکاری ۴۰۰ میلیارد تومان است.

زارع با تأکید بر اینکه رعایت حریم‌ها و حفظ کرامت افراد خط قرمز ماست، اظهار کرد: تأکید ما بر ایجاد شغل و تحصیل و رشد توانمندی‌ها برای خودکفایی افراد است و در زمینه‌ کاریابی به ازای فرصت‌های شغلی، با توجه به استعداد افراد آ‌ن‌ها به کار معرفی می‌شوند

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا