استان اصفهان جزو پنج استان اول از نظر کمک‌های مردمی

به گزارش ارک خبر:مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کمیته امداد خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند است، گفت: کمیته امداد استان برای مردمی کردن کار خیر تلاش کرده و استان اصفهان جزو پنج استان اول کشور در زمینه کمک‌های مردم است.

کریم زارع در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس اداره کل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانواده را تحت پوشش داریم که برای توانمندسازی و معیشت آن‌ها تلاش می‌شود تا از فقر خارج شوند، اظهار داشت: سالانه شش تا هشت هزار خانواده به علت توانمندی در امور تحصیلی، معیشتی، اشتغال و ازدواج از حمایت خارج می‌شوند و به علت مشکلات اقتصادی جامعه، ناگزیر هستیم افراد جدید را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد نقشی در ایجاد فقر ندارد و تنها کمک می‌کند تبعات فقر را با انجام فعالیت‌های هدفمند کاهش دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با توجه به اینکه کمیته امداد در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها اقدامات خوبی داشته و نزدیک به ۱۸۰۰ پروژه دارد، افزود: تاکنون ۶۰۰ باب منزل مسکونی به مددجویان ارائه شده و بیش از ۹۵ میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده و ۲۶ میلیارد تومان نیز به‌عنوان تسهیلات به این خانواده‌ها پرداخت شده است. امیدواریم ۱۲۰۰ واحد نیمه‌کاره موجود هم تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل شود.

زارع تاکید کرد: قیمت مسکن رو به افزایش است و تلاش شده از طریق تأمین هزینه رهن و اجاره به مددجویان کمک شود؛ در همین راستا به هشت هزار و ۷۰۰ نفر با هزینه بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان کمک شده که این مبلغ علاوه بر ارائه تسهیلات رهن به خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج آسان یکی از اقدامات کمیته امداد است، تشریح کرد: در همین راستا سال گذشته و سال جاری، به تمام نوعروسان کمک هزینه ازدواج در قالب پنج قلم از جمله یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و فرش به این نوعروسان اعطا شده است، تا پایان سال حدود دو هزار و ۸۵۰ سری جهیزیه تحویل نوعروسان داده خواهد شد و تا قبل از اسفندماه سال جاری، هیچ نوعروسی بدون جهیزیه نخواهد بود، همچنین به ۶۰۰ تازه داماد نیز کمک شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: شش هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند که هزینه‌های بسیاری دارند. در سال جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه بستری، دارو و درمان این بیماران شد و نسبت به سال‌های گذشته رشد بیش از ۱۰ درصدی در تأمین هزینه‌های درمان صورت گرفته که به جهت کمک و اعتماد مردم به کمیته امداد بوده است.

زارع خاطر نشان کرد: حق بیمه ۵۰۰ نفر در سال گذشته و ۶۰۰ نفر از مستمری‌بگیران کمیته امداد در سال جاری پرداخت شد؛ افرادی که به سن بازنشستگی برسند از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند. بیش از سه هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش امداد استان هستند که هزینه شهریه و ثبت‌نام دانشجویان به حساب دانشگاه آزاد و پیام‌نور واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به تأسیس مراکز نیکوکاری در محلات اقدام کرد و در همین راستا بیش از ۵۰۰ مرکز نیکوکاری در محلات استان تشکیل شده است که این نهاد بر آن‌ها نظارت دارد، تصریح کرد: جشن نیکوکاری در سه روز از دوازدهم تا چهاردهم اسفندماه برگزار می‌شود. به همین مناسبت پایگاه‌هایی در میادین شهر، نماز جمعه و مدارس برپا می‌شود و در مدارس نیز زنگ احسان و نیکوکاری به صدا درمی‌آید. خیران و مردم نیکوکار می‌توانند برای تأمین هزینه‌های نوروز خانواده‌های نیازمند حتی به صورت غیرحضوری، کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان کمک‌های آن‌ها به دست نیازمندان برسد.

خبرنگار: مهتاب خیری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا