از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰؛

ثبت‌ املاک تحت تملک سرپرستان خانوار اصفهانی همزمان با سراسر کشور اجباری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: سرپرستان خانوار اصفهانی همزمان با سراسر کشور از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۲ ماه فرصت دارند تا املاک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانیhttp://amlak.mrud.ir  ثبت کنند.

به گزارش  ارک خبر؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ الزامی می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب ۵ آذر ۹۹ مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار اصفهانی همزمان با سراسر کشور، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: مهلت قانونی تعین شده برای انجام خوداظهاری از زمان شروع به مدت ۲ ماه است.

وی تصریح کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره۷ ماده۱۶۹مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:

سال دوم- معادل یک دوم مالیات متعلقه، سال سوم- معادل مالیات متعلقه و سال چهارم و به بعد- معادل یک و نیم (۵/۱) برابر مالیات متعلقه خواهد بود.

گفتنی است: به موجب بند ۱۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، مصوب ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴، ماده (۵۴ مکرر) به قانون الحاق شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا