شمار مبتلایان کرونای انگلیسی در اسکو به ۲۴ نفر افزایش یافت

تبریز- فرماندار اسکو گفت: تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی با حضور گردشگران در این شهرستان به ۲۴ نفر افزایش یافته و در صورت استمرار این روند، نگرانی از شیوع بیشتر این ویروس وجود دارد.

به گزارش ارک خبر، بابک رضی منش در یک گفت و گوی خبری گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند با اعمال دستورالعمل‌های وضعیت زرد بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت دقیق داشته و با متخلفان برخورد قانونی قاطع کنند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، قضائی، نظامی و انتظامی و مجاهدت‌های شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی در کنترل ویروس کرونا در سال گذشته اظهار کرد: ثبت بیشترین روزهای آبی از نظر وضعیت کرونایی در سطح استان و کمترین میزان شیوع، نشان دهنده همراهی و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌ها و تلاش و اهتمام مسئولین شهرستان اسکو است.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اجرای دقیق سه اصل مهم مراقبت، نظارت و حمایت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح جامع و پیشگیرانه، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترجیح شیوه اقناعی برای عدم انجام سفرهای نوروزی به خواست مردم، به جای اعمال محدودیت و جریمه در شهرهای زرد و آبی مورد تاکید و انتخاب ستاد ملی کرونا است.

رضی منش با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در اسکو افزود: تعداد کل مبتلایان شهرستان ۲ هزار و ۷۶۲ نفر است که از این تعداد متأسفانه ۱۴۶ نفر فوتی داشته‌ایم و تعداد بروز بیماری در هر هزار نفر ۱۶.۸ نفر است.

فرماندار شهرستان اسکو بروز موارد مثبت کووید ۱۹ را در سطح شهرستان ۸.۹ نفر به ازای هر ۱۰ هزار مبتلا عنوان کرد و با تفکیک مبتلایان بر اساس شهر سکونت، گفت: شهر اسکو و روستاهای بخش با ۱۵.۲ نفر در ۱۰ هزار مبتلا بیشترین میزان ابتلاء نسبت به جمعیت‌، شهر سهند با ۸.۷ نفر در ۱۰ هزار در رتبه دوم و شهر ایلخچی با ۸.۴ نفر در ۱۰ هزار رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا