بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا

خبرگزاری ارک ـ تیم فوتبال ایران پنجشنبه شب با نمایش امیدوار کننده بازیکنان جوان خود در گروه D مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا2019 مقابل گوام به برتری آسان 6 بر صفر رسید تا شاگردان کی روش نخستین پیروزی خود در مسیر رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه را کسب کند.
تیم ملی کشورمان که در دیدار نخست مقابل ترکمنستان به تساوی یک بر یک قناعت کرده بود، اینک با این پیروزی پرگل، بهترین برد خود را در چهار سال اخیر فوتبال جشن گرفت.
اشکان دژاگه در دقیقه 9، مهدی طارمی در دقیقه 30 و 64، سردار آزمون در دقایق 34 و 41، میلاد ترابی در دقیقه 89 برای تیم ملی ایران گلزنی کردند.
هم اکنون عمان با کسب 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین، گوام با 6 امتیاز از سه بازی، ایران با 4 امتیاز از دو بازی و ترکمنستان با یک امتیاز از سه بازی به ترتیب در مکانهای دوم تا چهارم جدول رقابت ها قرار دارند.
ایران بازی را خیلی قدرتمندانه شروع کرد به طوریکه در نیمه اول به برتری 4 بر صفر دست یافت.
ایران در دقیقه دهم فرصت طلایی گلزنی را توسط اشکان دژاگه به دست آورد وقتی که خامس ال ماری داور قطری اعلام خطای پنالتی کرده و دروازه بان گوام را با کارت زرد جریمه کند.
سردار آزمون بازیکن تیم روسیه، که در مسابقات جام ملت های 2015 آسیا، سه مرتبه برای تیم ایران گلزنی کرد، با به ثمر رساندن گل های خود در دقایق 34 و 41 ، سه امتیاز برای تیم در نیمه اول بازی کسب کرد. این مهاجم 20 ساله دو گل به فاصله خیلی کمی به ثمر رساند تا به تیم ملی کمک کند که از سد گوام بگذرد.
گوام در نیمه دوم، انعطاف پذیری بیشتری نشان داد ولی با گلزنی طارمی برای پنجمین بار و قبل از گل ششم مهدی ترابی در دقیقه آخر، شکاف و فاصله ای میان دو تیم ایجاد شد.
ایران روز سه شنبه ساعت 18 به مصاف هند خواهد رفت. هند تاکنون هیچ پیروزی کسب نکرده است و سرمربی آن به دنبال کسب اولین امتیاز خود از این مسابقه خواهد بود، در حالیکه در همین روز گوام نیز به امید جبران شکست دیشب خود به مصاف عمان خواهد رفت.
برندگان هر گروه و چهار تیم برتر (مجموعا 12 تیم برتر) به فینال مسابقات جام ملت های َآسیا 2019 و فینال مقدماتی جام جهانی 2018 راه خواهند یافت.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا