نقد اخبار روز* م. گونش

*م.گونش

*رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز گفت: به طرف یک تابستان گرم، شدید و طولانی می‌رویم. بهروز ساری صراف در خصوص ماهیت خشکسالی، اظهار کرد: اگر میزان بارش یک سال در یک ایستگاه هواشناسی، کمتر از میانگین بلندمدت همان ایستگاه باشد، خشکسالی رخ داده است. مثلا با توجه به این‌که میانگین بارندگی بلندمدت تبریز در حدود ۳۰۰ میلی متر برآورد شده، اگر میانگین بارش یک سال این شهر کمتر از این میزان باشد، خشکسالی رخ داده و اگر بیش از این‌ مقدار باشد، با ترسالی مواجه هستیم.

ارک- بنظر می رسد مسئـولین و نهادهای مسئول آب و کشاورزی استان برای مقابله با خشکسالی احتمالی در جهت راهنمایی و مساعدت مردم و کشاورزان  باید تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرا نمایند.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی همزمان با نکوداشت مقام معلم، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور در محوطه دانشگاه و مقابل ساختمان ریاست، مطالبات صنفی خود را پیرامون موضوع همسان سازی در قالب قرائت بیانیه‌ای مطرح کردند.

ارک- تنوع آئین نامه های حقوق و دستمزد در کشور مشکل ساز است،  جادارد، در فرصت های ممکنه این عیب بررسی و اقدامات بایسته در جهت ایجاد وحدت رویه انجام گیرد.

 

*سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه نشست کمیسیون مشترک برجام از روز جمعه بار دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در روند مذاکرات وین پیشرفت های خوب و قابل توجهی صورت گرفته البته در حوزه هایی نیز روند حرکت کند بوده است.

ارک- امید است مسئولین بدون توجه به حواشی، صرفا در جهت تامین منافع مردم و کشور تلاش کنند. مردم نیازمند گشایش و رسیدن به حقوق از دست رفته می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا