آخرین وضعیت بازنگری آئین نامه انضباطی دانشجویان

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها آخرین وضعیت بازنگری آئین نامه انضباطی دانشجویان را تشریح کرد و گفت: قانون جدیدی که به دنبال تفتیش حوزه‌های خصوصی افراد در فضای مجازی شود وجود ندارد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام روح الله شاطری درباره آخرین وضعیت بازنگری آئین نامه انضباطی دانشجویان در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: آئین‌نامه انضباطی با تأکید بر رفتار حرفه‌ای دانشجویان در محیط آموزش عالی و پیشگیری از تخلفات حرفه‌ای و اخلاقی، پس از انجام مراحل کارشناسی در دبیرخانه در جلسات شورا مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قرار است کار حقوقی بر روی آئین نامه انجام شود. آئین نامه انضباطی چون مدیریت انضباط در عرصه رفتار در محیط دانشگاهی و دانشجویی است طبیعتاً باید مفاد و مصادیق آن مطابق با شرایط روز بروزرسانی شود. ضرورت این بروزرسانی احساس شده است و معاونان دانشجویی وزارت علوم و بهداشت در حال تدوین آن هستند. هر زمان نهایی شود اعلام می‌شود. در حال حاضر آئین نامه قبل ملاک عمل است.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها درباره اینکه عنوان شده بود که در بروز رسانی شیوه نامه انضباطی دانشجویان موضوع تخلف در فضای مجازی به شیوه نامه اضافه شده است، افزود: خیر، قانون جدیدی که به دنبال تفتیش حوزه‌های خصوصی افراد در فضای مجازی شود وجود نداشت.

وی افزود: روح آئین نامه انضباطی، مدیریت انضباط رفتاری دانشجو در حیطه‌هایی است که نسبت مستقیم با هویت دانشجویی او دارد.

شاطری ادامه داد: یعنی اگر فرض کنید در فضای مجازی یک جمعی با هویت تشکلی، صنفی، دانشجویی و کانونی اعلام موجودیت کنند و نسبتی بین خودشان و دانشگاه شان برقرار کنند و یک رفتاری را از خود صادر کنند، نسبت بررسی انضباطی آن رفتار که خودشان آزادانه به آن هویت دانشجویی داده و خودشان را منصوب به جایی کردند، بررسی انضباطی می‌شود نه اینکه بگردند و همه حوزه‌های خصوصی شهروندان دانشگاهی را ببینند که هر کسی چه کاری انجام می‌دهد و بازخواست کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا