کادر درمانی و بهداشتی استان بوشهر واکسن دریافت کردند /اجرای طرح واکسیناسیون خودرویی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۱۶ مرکز تجمیعی و یک مرکز خودرویی برای دریافت واکسن در استان راه‌اندازی شده به طوری که مرکز خودرویی بوشهر یکی از ۸ مرکز خودرویی دریافت واکسن کرونا در کشور است.

به گزارش ارک خبر،عبدالمحمد خواجه‌ئیان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر اظهار کرد: واکسن برای همه افراد بالای ۸۰ سال استان موجود است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: در ادامه طرح واکسیناسیون ۷ هزار و ۴۰۳ نفر معادل ۶۷٫۳ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در استان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون در استان بوشهر ۲۷ هزار و ۱۱۳ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۶۵۹ نفر هر دو مرحله تزریق کردند و این مهم در اقشار مختلف بر اساس سند ملی واکسیناسیون ادامه دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه به ۳ هزار و شش نفر معادل ۴۳٫۷ درصد افراد ۷۵ تا ۸۰ سال استان واکسن تزریق شده است، خاطرنشان کرد: هزار و ۸۷۹ نفر از بیماران مزمن، سرطانی، ام‌اس، دیالیز نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

این مسئول از اجرای طرح واکسیناسیون کرونا به صورت خودرویی خبر داد و بیان کرد: ۱۶ مرکز تجمیعی و یک مرکز خودرویی برای دریافت واکسن در استان راه‌اندازی شده به طوری که مرکز خودرویی بوشهر یکی از ۸ مرکز خودرویی دریافت واکسن کرونا در کشور است.

خواجه‌ئیان با بیان اینکه محموله‌های جدید واکسن کرونا به استان بوشهر ارسال‌ شده، عنوان کرد: برای ایمن‌سازی جامعه در برابر بیماری کرونا اقدامات مهمی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه همه کادر درمانی و بهداشتی استان بوشهر بر اساس سند ملی واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: بیماران مزمن هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند اعضا، ام.اس، بیماران سرطانی، معلولان، پاکبانان و کادرهای مختلف نظام پزشکی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام متولد ۱۳۳۰ و قبل آن برای دریافت واکسن کرونا افزود: از امروز متولد ۱۳۳۰ و قبل آن برای دریافت واکسن کرونا باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه خوشبختانه عوارض خاصی بعد از تزریق واکسن کرونا مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: اکنون بیماران مزمن استان بوشهر که قبلاً شناسایی شده‌اند با تزریق واکسن در حال ایمن شدن در برابر کرونا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا