برنامه امنیت غذایی کمیته امداد استان اصفهان؛

حمایت از کودکان زیر5 سال و مادران مبتلا به سوء تغذیه

به گزارش ارک خبر:حمایت از ۱۰۵۴ کودک کمتر از پنج سال و ۱۹۰۰ مادر شیرده مبتلا به سوء تغذیه با هدف کمک به امنیت تغذیه آنها، از جمله برنامه های سال جاری در کمیته امداد استان اصفهان است.
هادی بنایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با بیان اینکه بی توجهی به سوء تغذیه کودکان می تواند در آینده بیماری ها و ناهنجاری هایی را در پی داشته باشد، اظهار داشت: این نهاد در سال جاری حمایت از ۱۰۵۴ کودک کمتر از پنج سال و ۱۹۰۰ مادر شیرده مبتلا به سوء تغذیه را بر عهده دارد و ماهیانه به هر کدام از آن ها در قالب شارژ بن کارت کمک می کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت: در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای ارتقاء سلامت، به ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده و به منظور رفع سوء تغذیه به ۱۳۰۲کودک زیر ۵ سال، در قالب شارژ بن کارت و تهیه سبد غذایی پرداخت شد.
هادی بنایی با اشاره به اینکه در سال جدید ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده مورد حمایت قرار می گیرند، افزود: مادران از ابتدای ماه چهارم بارداری تا شش ماه پس از زایمان، مشمول بهره مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب دوران بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.
وی با اعلام حمایت از ۱۰۵۴ کودک مبتلا به سوء تغذیه در سطح استان، بیان داشت: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب رشد به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تایید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله مشخص شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان افزود: پرداخت کمک هزینه سهم بیمه گذار و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص های بهداشتی نیازمندان و تامین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج نیز از جمله اقدامات این نهاد برای کمک به تامین سلامت محرومان است و در سال جاری با این هدف، حمایت از ۶۱۵۸ بیمار در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا