اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های خشکسالی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های زیرساخت‌ها در خشکسالی اخیر تخصیص داده است.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه تخصصی بیمه محصولات کشاورزی با تاکید بر تعداد کارگزاری‌های بیمه محصولات کشاورزی، خواستار افزایش آنها شد و اظهار داشت: متأسفانه با توجه به نوع نگرش، فشارهای موجود و سیاست کارشناسی هیأت مدیره صندوق بیمه این شرایط مهیا نشده است در حالی که سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند یکی از مزیت‌های رقابتی بین شرکت‌های غیردولتی مثل شرکت‌های غیردولتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی باشد.

وی در ارتباط با مزایا و تأثیر بیمه محصولات کشاورزی در وضعیت معیشتی کشاورزان و بخش کشاورزی گفت: باید با برگزاری جلساتی تخصصی و با حضور مدیران صندوق بیمه محصولات کشاورزی مزایا، معایب و تأثیر بیمه محصولات کشاورزی بر کشاورزان و بخش کشاورزی استان تعیین گردد تا با برنامه‌ریزی دقیق و در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی با همکاری صندوق بیمه گره‌ی از این مشکلات باز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر به سختی قابل جبران است، افزود: کشاورزان، دامداران و فعالان خسارت‌دیده بخش کشاورزی که در سال‌های اخیر محصولات خود را بیمه کرده‌اند انتظار دارند، صندوق بیمه در حد امکان و در اسرع وقت برای جبران خسارت‌ها اقداماتی انجام دهد تا بتوانند با تأمین مایحتاج خود مثل نهاده‌های دامی و زراعی به امر تولید محصولات کشاورزی بازگردند.

فتحی با تاکید بر پیگیری پرداخت خسارت‌های خشکسالی در سال‌جاری یادآور شد: علاوه بر استان آذربایجان‌شرقی استان‌های دیگری نیز از خشکسالی آسیب دیده‌اند، اما کارشناسان حوزه کشاورزی موظف هستند با بررسی دقیق میزان خسارت‌های وارده بر کشاورزان، دامداران و سایر فعالان بخش کشاورزی با رعایت حقوق آنها، اقدام به تعیین و تأمین منابع مالی کرده و خسارت آنها را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی با توجه به خشکسالی و خسارت‌های وارده بر بخش کشاورزی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌ها تخصیص داده است که سهم هر استان بر اساس میزان خسارت وارد شده تعیین خواهد شد و نقش کارشناسان در تعیین خسارت اهمیت زیادی دارد و باید به درستی ایفا شود تا حقوق کشاورزان پایمال نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با استمهال دام‌های خسارت‌دیده در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ یادآور شد: باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت خسارت به دامداران خسارت‌دیده اقدام شود و شناسایی این دامداران و معرفی به بانک‌های طرف قرارداد در کوتاه‌مدت انجام شود تا گره‌ی از مشکلات دامداران باز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا