کمپین “فقط ۲ درجه ” نه به افزایش مصرف برق

به گزارش ارک خبر:برای فرهنگ سازی یک مساله باید یک جریان اجتماعی در مورد آن به راه بیفتد یعنی با توجه به آن مساله و موضوع که در کانون توجه قرار دارد ساماندهی و برنامه ریزی لازم انجام شود
به طور قطع راه اندازی کمپین ها یکی از راههای جریان سازی اجتماعی است کمپین هایی که با اهداف مختلف در زمینه های فرهنگی ,حرکات انسان دوستانه و ….راه می افتد به منظور همراهی کردن و جلب مشارکت مردم صورت می گیرد .
شنیده ها حاکی از این است که کمپین بزرگی در شرکت توزیع برق اصفهان با عنوان فقط ۲ درجه راه اندازی شده است و این امر موجب شد تا باب گفتگو را با مهندس محمد علی اکبری مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان باز نماییم
وی گفت :از آنجا که در این روزها شرایط برق رسانی نه تنها در اصفهان بلکه در تمام کشور با فراز و فرودهایی همراه بوده است به طور قطع راه اندازی یک کمپین و مشارکت مردم در پیشگیری از بحران موثر است و شرکت توزیع برق اصفهان در راستای کاهش مصرف برق و دور زدن خاموشی ها کمپینی را تشکیل داده است که هر نفر تنها با ۲ درجه مدیریت مصرف برق می تواند نقش موثری در بحران خاموشی ها داشته باشد
وی در ادامه افزود :با اشاره به فرهنگ صرفه جویی مصرف انرژی کمپینی با موضوع مدیریت مصرف برق تحت عنوان فقط ۲ درجه ایجاد شده است که به تغییرات کوچک با نتایج بزرگ پرداخته است
وی تصریح کرد :در شرایط اقتصادی کشور و افزایش روند رشد بار تنها راه چاره صرفه جویی است و در این راستا از مردم ،سازمانها و ارگانها خواسته شده که با پیوستن به این کمپین شاهد روشنایی و پایداری شبکه برق شهر و در نهایت کشورمان باشیم .
وی خاطر نشان کرد :به طور مثال اگر کولر گازی روی درجه ۲۴ تا ۲۶ تنظیم شود و یا حداقل ۲ درجه افزایش دما داشته باشیم می توان کاهش مناسبی در مصرف انرژی داشته باشیم و با خاموشی های تابستان خداحافظی کنیم
مهندس علی اکبری ابراز داشت :کمپین “فقط دو درجه ” برای اگاهی بخشی به مردم در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی برق با استفاده از رسانه های محیطی ومجازی انجام می گیرد که در ابتدا با تولید محتواهای مرتبط با ایده ، مخاطب ،درگیر دریافت پیام محتوا می شود و با شرح ایده و داستان گویی های متنوع ،مخاطب به پیام محتوا جذب می شود و سپس از کاربران دعوت می شود که در کمپین مشارکت نمایند و با تبلیغات و مرور مرتب پیام ها و برگزاری مسابقات پیام کمپین در ذهن مخاطب ماندگار شده و باعث تغییر رفتار او می گردد
وی عنوان کرد :از مخاطبین خواسته می شود که نقش خود را به عنوان یک مصرف کننده مطرح کنند و با هشتک اختصاصی #فقط دو درجه # نقش _من عنوان نمایند
وی ابراز داشت :تاریخ شروع این کمپین از ۲۰تیرماه شروع شد و تا ۴ شهریور ماه به مدت ۴۷ روز برپاست و از کاربران خواسته می شود که پست های کمپین را استوری کنند و داستان خود را از طریق فیلم ،تصویر ،متن ،صوت و …در پیج اینستاگرام خود منتشر نمایند و پیج اینستاگرام eepdc_ ir,, toرا روی محتوا منشن و در نهایت پیج را فالو کنند
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان اظهار داشت : این کمپین نیز دارای هدایا و جوایز ارزنده ای می باشد که پیشنهاد می شود شهروندان عزیز در مسابقات این کمپین شرکت نمایند
وی در پایان گفت : برای رفاه هر چه بیشتر مشترکین و کاهش خاموشی ها باید از تمام پتانسیل های محیطی ،فضای مجازی استفاده شود و از تمام خانواده های ایرانی خواسته می شود که در این کمپین شرکت کنند تا اتفاقات خوبی رقم زده شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا