اشنویه و چالدران هم قرمز شدند/تداوم وضعیت بحرانی درآذربایجان غربی

ارومیه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با قرمز شدن وضعیت کرونایی چالدران و اشنویه مجموع شهرهای با وضعیت قرمز در آذربایجان غربی به ۱۶ شهرستان رسید.

به گزارش ارک خبر،جواد آقازاده، با بیان اینکه علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ شهرستان‌های اشنویه، چالدران نیز به وضعیت قرمز درآمدند، اظهار کرد: پیش از این ارومیه، خوی، شاهین دژ، ماکو، چایپاره، تکاب، سردشت، شوط و مهاباد، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها شهرستان‌های پیرانشهر و باروق و چهاربرج در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و از این تعداد ۲۹۷ نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از هزار و ۵۲۲ بیمار، ۲۴۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۴۱ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

آقازاده با بیان اینکه ارومیه با ۱۱۱، خوی با ۵۶ و مهاباد با ۲۷ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند، عنوان کرد: با فوت ۱۱ بیمار مبتلای دیگر، مجموع قربانیان کرونا در آذربایجان غربی به ۵ هزار و ۶۲ نفر رسید.

وی همچنین از تزریق ۱۴ هزار و ۷۹۹ دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هزار و ۷۹۹ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد، که با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۵۸۵ هزار و ۸۸۹ دُز رسید.

آقازاده با بیان اینکه طی روزهای گذشته میزان واکسیناسیون انجام شده در آذربایجان غربی به حدود ۲۵ هزار دز نیز رسیده بود، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۵۳ سال برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

تاکنون علاوه بر گروه‌های سنی، برخی گروه‌های شغلی نظیر معلمان، فرهنگیان، رانندگان تاکسی و اتوبوس درون شهری، خبرنگاران، رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری واکسن کرونا دریافت کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا