کرونا در اردبیل سوار بر آسانسور مرگ/۱۷ بیمار جان باختند

اردبیل- روزهای مرگ بار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند و آمار بستری های روزانه نیز همچنان روند صعودی دارد.

به گزارش ارک خبر ،شهرام حبیب زاده  با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۸۰ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۹۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تشریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۲۸۶ هزار و ۷۹ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۳۷ هزار و ۳۶۱ دوز مربوط به نوبت اول و ۴۸ هزار و ۷۱۸ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جزو علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حبیب زاده بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس و افزایش آمار فوتی‌های کرونا شده است و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا