جدال مرگ و زندگی ۱۰۴ بیمار کرونایی در اردبیل/نفس شهر تنگ‌ شد

اردبیل - در شبانه‌روز گذشته با بستری ۱۳۲ مبتلای جدید به کرونا در استان اردبیل تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی به ۸۵۴ نفر رسید.

به گزارش ارک خبر،شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، وضعیت کرونایی استان اردبیل را نگران‌کننده‌تر از روزهای اخیر تشریح و اظهار کرد: شیوع و انتشار بیماری کرونا در استان اردبیل و شهرهای مستعد افزایش آمار جان باختگان و مبتلایان هر روز با شتاب بیشتری نسبت به روزهای اخیر در حال شیوع است و این موضوع نگرانی از روزهای آتی را به مراتب بیشتر و تشدید می‌کند.

وی با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۱۳۲ بیمار جدید کرونایی تعداد کل بستری‌های در استان به ۸۵۴ نفر رسید که به دلیل نبود تخت‌های بستری بیمارستانی، مراکز درمانی اضطراری در مکان‌های اطراف بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: متأسفانه حال عمومی ۱۰۴ بیمار کرونایی مساعد نیست و به دلیل وخامت شرایط جسمانی و سلامتی در بخش‌های ICU بیمارستان‌ها بستری هستند.

حبیب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل ۱۲۱ بیماری با کسب بهبودی نسبی و تشخیص کادر پزشکی و درمان از مراکز درمانی ترخیص شدند که این موضوع نمی‌تواند در قیاس با آمار مراجعه‌کنندگان روزانه و بستری‌های موجود سبب دلخوشی عموم شده و نقش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کمرنگ‌تر از قبل کند.

وی افزود: شرایط عمومی کرونا در استان اردبیل هر روز به اوج پیک موجود نزدیک‌تر می‌شود و در صورت عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی و مراقبت عمومی وضعیت حادی را نسبت به روزهای گذشته در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود.

۲ هزار و ۷۶ نفر تسلیم کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با فوت ۱۲ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته تعداد کل جان باختگان کرونا در استان اردبیل به دو هزار و ۷۶ نفر رسید.

به گفته حبیب‌زاده و بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی به آخرین روند واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره و اظهار کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا در استان ۳۲۲ هزار و ۵۴۵ دوز واکسن تزریق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا