افزایش حمایت از واحدهای آسیب‌دیده کرونا در اردبیل بازبینی می‌شود

- استاندار اردبیل گفت: آخرین وضعیت واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل و میزان مشمولیت حمایت‌های مالی آن‌ها به صورت دقیق بررسی و بازبینی می‌شود.

به گزارش ارک خبر، اکبر بهنام‌جو در این باره اظهار کرد: با شناسایی کارشناسی و با توجیه منطقی ضرورت‌های کمک به واحدهای آسیب دیده این پیشنهادات با ارائه به ستاد ملی و کسب مصوبه از این محل عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به آسیب کرونا به واحدهای صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصادی اضافه کرد: حوزه گردشگری از سال ۹۸ تا به امسال به طور کامل آسیب دیده و لازم است در مصوبات پیشنهادی لحاظ شود.

استاندار اردبیل همچنین افزود: شهرستان بیله سوار و دیگر شهرستان‌های هدف گردشگری استان از محل کرونا آسیب زیادی متحمل شده اند و لازم است تصویب مصوباتی برای حمایت از این مناطق پیشنهاد شود.

بهنام جو حمایت‌های بیمه‌ای، مالیات، تسهیلات برای سرمایه در گردش و بازسازی و مرمت واحدهای آسیب دیده گردشگری را از جمله موارد مهم برای بررسی عنوان کرد.

وی به حمایت‌های انجام گرفته از واحدهای آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: مجوز بخشودگی ۱۰ درصدی مالیاتی که برای واحدهایی که تا ۳۵ درصد آسیب دیده اند در ۳۶ قسط دریافت می‌شد که بازپرداخت آن‌ها تبدیل به ۶۰ قسط شده است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای گردشگری استان تسهیلات حمایتی کرونا را آخر سال دریافت کرده اند، لازم است استمهال بازپرداخت آن با توجه به تعطیلی کرونایی پیشنهاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا