۵۲۴ بازرسی و تشکیل ۹۰ پرونده تعزیراتی برای نانوایان شهرستان اسکو

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو از تشکیل تعداد ۵۲۴ بازرسی و ۹۰ پرونده تعزیراتی در ۵ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از فرمانداری اسکو، بابک رضی منش، در پنجمین جلسه کارگروه آرد، نان و گندم شهرستان اسکو که با حضور اعضای کارگروه مذکور برگزار شد اظهار داشت: تشدید بازرسی‌ها، برخورد قاطع با نانوایان متخلف، حمایت از نانوایان قانونمند باید با جدیدت تمام از طریق اعضای کارگروه عملیاتی و اجرایی شود.

فرماندار شهرستان اسکو از تشکیل تعداد ۵۲۴ بازرسی و ۹۰ پرونده تعزیراتی در ۵ ماه اول سال جاری خبر داد و افزود: استمرار نظارت و بازرسی نشان از اهتمام و عزم مسئولین شهرستان در برخورد با تخلفات است ولی انتظار بحق مردم خروجی محسوس این بازرسی در کیفیت و کمیت نان و برخورد شفاف با متخلفین و اجرایی کردن احکام پرونده‌های تعزیراتی و اطلاع رسانی به مردم است.

رضی منش با اشاره به ضرورت توجه جدی به رعایت بهداشت در نانوایی‌ها گفت: در زمینه مسائل بهداشتی با هیچ نانوایی تعارف نداریم و ناظرین بهداشتی بدون ملاحظه و با دقت تمام بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای نانوایی نظارت کرده و با هرگونه تخلف بهداشتی بدون اغماض برخورد جدی خواهیم نمود.

فرماندار شهرستان اسکو تصریح کرد: در اجرای سیاست تشویق و تنبیه و برخورد قاطع با متخلفین و به منظور بازدارندگی، کاهش ۲۵ درصدی سهمیه آرد در تخلف بار اول، کاهش ۵۰ درصدی در تخلف بار دوم و تعلیق سهمیه و یا قطع سهمیه آرد یارانه‌ای با نظر کارگروه برای متخلفینی که برای بار سوم مرتکب تخلف می‌شوند اعمال خواهد شد.

رضی منش عرضه نان باکیفیت را مهم‌ترین مطالبه عمومی مردم دانست و بر ضرورت آموزش نیروی انسانی شاغل در نانوایی‌ها و مهارت افزایی این صنف به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های مؤثر در کیفت نان تاکید کرد و افزود: آموزش نانوایان باید با جدیدت به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار اتحادیه نانوایان قرار گیرد.

وی از اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی در سطح کل نانوایی‌های شهری و روستایی خبر داد و افزود: این اقدام با هدف درجه بندی واحدهای نانوایی با بررسی تمام شاخص‌های مؤثر در یک نانوایی استاندارد اجرایی و عملیاتی خواهد و نتیجه پایش به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه نارضایتی شدید از حیث کمبود نانوایی در فاز ۳ و ۴ شهر جدید سهند وجود دارد افزود: عدم احداث کاربری‌های تجاری و خدماتی، نبود فضای مناسب برای ایجاد نانوایی و استقرار جمعیت بدون پیش بینی خدمات عمومی مردم، شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است که باید در سریعاً زمان مشکل مذکور مرتفع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا