به ۲۰۰ نانوایی آزادپز تبریز آرد سهمیه ای اختصاص یافت

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه جهت رفاه حال مردم و حمایت از اشتغال نانوایان در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ واحد نانوایی آزاد پز آرد سهمیه ای دولتی اختصاص یافت، گفت: نانوایانی که تا پایان سال ۱۴۰۱ پروانه دریافت کرده اند برای تخصیص سهمیه به سازمان غله کشور معرفی شده اند.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا؛ علی جعفری آذر روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات نانوایی های شهرستان تبریز، با بیان بر اینکه نانوایان زحمتکش ترین قشر جامعه هستند که شبانه روز تلاش می کنند، ادامه داد: به جد پیگیر مسایلی که از سوی نانوایان مطرح می شود، هستیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات، گفت: افزایش سهمیه آرد نانوایان شهرستان را به صورت جدی از طریق استانداری پیگیر هستیم و در این خصوص نیز مکاتبات لازم با وازارتخانه های مربوطه انجام شده است.

وی اعلام کرد: تنها استانی هستیم که پیشنهاد اجرای طرح یکسان سازی نرخ نان را به مسوولان مربوطه کشوری اعلام کرده ایم و پیگیر تک نرخی کردن قیمت نان در شهرستان تبریز هستیم.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: دولت به منظور جبران بخشی از هزینه های تولید نان ، روزانه به میزان ۳۰ درصد مبلغ کارمزد به حساب نانوایان واریز می کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر نانوایان مقررات را رعایت می کنند، گفت: هر نانوایی که ساعت پخت را رعایت نکند و یا تعطیلی خودسرانه داشته باشد از طریق سامانه و یا بازرسی حضوری جریمه خواهد شد.

جعفری آذر با تاکید بر اینکه عرضه خارج از شبکه آرد به هر دلیلی جرم محسوب می شود، گفت: اگر آرد تحویلی به نانوایان به نان تحویل شود حتما مازاد مصرف نیز وجود خواهد داشت.

در این جلسه تعدای از نانوایان به بیان مشکلات و مسایل خود از جمله نبود بیمه، کمبود سهمیه آرد، عدم افزایش قیمت نان پرداختند.

از ۶هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی یارانه ای فعال در آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی در شهرستان تبریز به مردم خدمات ارایه می دهند .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا