افتتاح پروژه های کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی گفت: این طرح‌ها در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه‌ای، دام، طیور و شیلات و آبزیان از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اشتغال زائی دائم و موقت ۱۳۹۷ نفر در سال اجرا شده است.

وی به برخی از طرح‌های قابل افتتاح مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ طرح زیر بنایی آب و خاک شامل احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی و سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار و ایستگاه‌های پمپاژ در سطح ۱۳۵۲ هکتار و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در سطح ۶۹۹ هکتار آماده بهره برداری است.

وی به بهره برداری از ۱۴ طرح صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی با ظرفیت تولید و نگهداری سالانه ۷۹ هزار و ۲۳۴ تن و ۷.۵ میلیون قطعه کشتار مرغ با سرمایه گذاری کل ۶۴۰ میلیارد ریال و اشتغال زائی دائم و موقت ۳۴۵ نفر در سال اشاره کرد.

فتحی همچنین گفت: ۱۱ واحد تولیدی دام، طیور و شیلات و آبزیان با سرمایه گذاری معادل ۲۷۴ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۱۳ نفر در سال در زمینه‌های تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و تخم مرغ و آبزیان در سطح استان بهره برداری می‌شود.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی و تکمیل و بهره برداری از تعداد ۱۶ طرح باغبانی و گلخانه‌ای در شهرستان‌های هریس، سراب و کلیبر به مساحت ۴.۸۶۹ هکتار با اشتغال زائی ۱۲۳ نفر در سال و اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و عملیات حفاظت خاک و کنترل رسوب در شهرستان‌های بستان آباد، ملکان و اهر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال خبرداد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا