۸۵۰۰ نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند

ارومیه - مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر آذربایجان غربی در مقابل ویروس منحوس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش ارک خبر،علی ناجی صبح یکشنبه در بازدید از مرکز واکسیناسیون عشایر در ییلاقات قطور خوی اظهار کرد: تاکنون در چارچوب اجرای طرح واکسیناسیون مقابله با کرونا بر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان امور عشایری کشور با وزارت بهداشت و درمان، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری استان در مناطق ییلاقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با تقدیر از کادر درمان و حضور آنان در مناطق سخت گذر ییلاقی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، روند شیوع ویروس کرونا در مناطق ییلاقی استان کند و ابتلاء به این بیماری در این مناطق خیلی کمتر گزارش شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی جمعیت عشایری استان را بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار اعلام و تصریح کرد: آذربایجان غربی با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت بعد از استان‌های خوزستان و فارس سومین استان عشایری کشور است.

ناجی جمعیت دامی عشایر استان را بیش از ۲ میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت: عشایر استان سالانه ۶۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی تولید می‌کنند که از این نظر در کشور رتبه اول را دارند.

وی از تولید ۲۲ تا ۲۵ درصد پروتئین استان با تلاش عشایر خبر داد و افزود: عشایر استان سالانه بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز، ۲۳۰ هزار تن سایر محصولات کشاورزی و ۲۰ هزار متر مربع انواع فرش، گلیم و جاجیم و سایر صنایع دستباف را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

ناجی مهمترین مشکل عشایر استان را وقوع خشکسالی وتامین آب دانست و افزود: امسال برای تأمین منابع آب و نیاز عشایر استان به آب ۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است که هفته آینده موافقت نامه آن به امضا می‌رسد.

وی با بیان اینک عشایر آذربایجان غربی امسال با وجود خشکسالی و شیوع کرونا دست از تلاش برای تولید برنداشته اند، گفت: علاوه بر این اعتبارات بیش از ۷ میلیارد تومان نیز برای تکمیل زیر ساخت‌های مناطق عشایری استان امسال اختصاص یافته است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان آذربایجان غربی در اختیار جمعیت عشایری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا