۵۶ درصد مردم آذربایجان‌شرقی علیه کرونا واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارها، ۵۶ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در آذربایجان‌شرقی علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ارک خبر،محمدحسین صومی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، جمعیت هدف آذربایجان شرقی برای واکسیناسیون را حدود سه میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: با روند کنونی واکسیناسیون که طی روزهای اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته است، می توان تا پایان شهریور ماه جاری حدود ۷۰ درصد مردم استان را واکسینه کرد.

وی از حذف شرط سنی تزریق واکسن کرونا در آذربایجان شرقی از امروز / پنجشنبه/ خبر داد و اظهار کرد: از امروز تمامی افراد متولدین ۱۳۸۰ به پایین می‌ توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا در مناطق شهری و روستایی استان نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

صومی با تاکید بر اهتمام جدی مردم برای واکسیناسیون خود، از اینکه روز گذشته تعداد کمتری از جمعیت هدف آذربایجان شرقی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده بودند، ابراز گلایه کرد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان به همراه بسیجیان با آمادگی کامل در مراکز واکسیناسیون حاضر بوده و منتظر مراجعه جمعیت هدف هستند.

وی وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی را نسبتا” پایدار ارزیابی و اضافه کرد: احتمال افزایش تعداد مبتلایان در استان بسیار زیاد است و تنها راه برای کنترل بیماری واکسیناسیون است.

به گزارش ایرنا، در همین ارتباط  معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا نیز با بیان اینکه بسیج دوشادوش کادر درمان با تمام ظرفیت برای تسریع در واکسیناسیون قشرهای مختلف در آذربایجان شرقی فعال است، گفت: تعداد ۱۳ مرکز ثابت و خودرویی در کلانشهر تبریز و هفت شهرستان استان به همت سپاه نواحی شهرستان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان راه اندازی شده است و قصد داریم این تعداد مراکز را در سایر شهرستان‌ها افزایش دهیم.

سرهنگ الیاس گل محمد زاده افزود: بسیج و سپاه آذربایجان شرقی از ۱۵ مرداد ماه جاری در زمینه واکسیناسیون فعالیت می‌کند و  در حال حاضر ۲۰ مرکز تجمیع واکسیناسیون در استان را فعال کرده است.

به گفته وی سپاه عاشورا آماده است در کنار کادر درمان آذربایجان شرقی همه ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی خود را در خدمت واکسیناسیون قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا