تکمیل موزه دفاع مقدس تبریز مشروط به تخصیص اعتبار لازم است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در خصوص موزه دفاع مقدس تبریز گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس مشروط به تخصیص اعتبار لازم است.

به گزارش ارک خبر، سردار اصغر عباسقلیزاده صبح امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: برگزاری جلسه در استانداری با حضور نیروهای مسلح مستقل در استان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و مسئولین ادارات و سازمان‌ها و جهاد سازندگی در راستای هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی در زمره اولین اقدامی است که در رأس ایجاد آمادگی برای اجرای برنامه‌های دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان با اشاره به اجرای ۴۱ مصوبه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: دومین برنامه اجرا شده در هفته دفاع مقدس، نشست با اصحاب رسانه و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری است.

وی افزود: آغاز برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور ماه در مصلی اعظم امام خمینی (ره) با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، نیروهای مردمی و لشکری همزمان با پخش بیانات مقام معظم رهبری انجام می‌شود و بعد از اتمام این برنامه، رژه موتوری به سمت گلزار شهدای وادی رحمت انجام خواهد گرفت.

عباسقلیزاده بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان به چاپ ۳۵ جلد کتاب و ۱۰ کتاب صوتی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در طول هفته دفاع مقدس، برنامه زنده تلویزیونی از محوطه ائل گلی با حضور نقش آفرینان در عرصه دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: برنامه‌های پیش بینی شده در فضای مجازی با هدف تبیین و ارائه عملکرد رزمندگان در دوران دفاع مقدس و برنامه‌های شب خاطره از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی گفت: شعار محوری ما مقتدریم برای هفته دفاع مقدس در سال جاری انتخاب شده است که برنامه‌های پیش بینی شده در تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی نیز برگزار خواهد شد.

عباسقلیزاده با تأکید به برنامه‌های تدوینی دفاع مقدس برای انتقال به نسل آینده توضیح داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، جشنواره فضای مجازی، تجلیل از برترین‌های دفاع مقدس، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

وی افزود: ۴۰ درصد اعتبارات و نیازمندی‌های مربوط به تکمیل موزه دفاع مقدس باید توسط استانداران و ۴۰ درصد توسط شهرداری و ۲۰ درصد نیز توسط خیرین تأمین شود اما عدم تأمین اعتبار لازم برای محتوا و عدم تأمین تجهیزات یکی از دلایل تکمیل نشدن موزه دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس مشروط به تخصیص اعتبارات لازم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا