دفاع مقدس انقلاب را به قیام خونین امام حسین پیوند زد

فرمانده سپاه ناحیه مراغه با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به قیام خونین امام حسین (ع) پیوند زده است، گفت: دفاع مقدس در حقیقت معدن ظهور و بروز شهدای والامقامی همچون حبیب بن مظاهرها، علی اکبر و قاسم بن حسن (ع) ها و ابوالفضل العباس هاست.

به گزارش ارک خبر،سرهنگ پاسدار سعید رشیدی روز دوشنبه در نشست خبری هفته دفاع مقدس افزود: امروز عزت و افتخار ما در دنیا در اثر دفاع مقدس و رزمندگان سلحشور در برابر قدرت های شرق و غرب است.

وی اضافه کرد: صدامی که با لقب کذایی سردار قادسیه به فتح ایران می اندیشید بیش از ۳۴ روز با رشادت های فرزندان این مرز و بوم، پشت دیوارهای خرمشهر  متوقف شد و در مقابل مردم بی سلاح عاجز ماند.

رشیدی با بیان اینکه امسال شعار محوری دفاع مقدس «ما مقتدریم» است گفت:  چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و تقارن آن با اربعین حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت است؛ همان فرهنگی که امنیت امروز ما مدیون آن است.

وی افزود: جنگ جز خرابی نتیجه ای ندارد و از آن زیاد استقبال نمی شود زیرا دولت ها آن را به راه می اندازند و ملت ها تاوان آن را می دهند،  در قرن بیستم دو جنگ جهانی روی داد و در سایه این جنگ ها در طول قرن بیست ۲۵۰ میلیون نفر جان خود را از دست داده تند و دو بمباران هسته ای و جنگ های منطقه در این قرن اتفاق افتاده است و در همه آنها آب قدرتهای در دوطرف بودند اما تنها جنگی که دو ابرقدرت در کنار هم قرار کرفتند، جنگ ایران و عراق علیه ایران بود.

وی اضافه کرد: تنها جنگ ۲۵۰ سال گذشته که در پی آن حتی وجبی از خاک کشورمان جدا نشد، و دفاع مقدس شکل گرفت، جنگ ایران عراق بود

رشیدی با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس در مراغه گفت: رزمایش کمک های مومنانه در طول هفته و توزیع بسته های نوشت افزار در بین دانش آموزان بی بضاعت و پخت و پخش غذا توسط رده های بسیج از جمله مهم ترین این برنامه هاست.

وی افزود: برنامه های یادواره شهدا و آبروی محله در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: برپایی ایستگاه های صلواتی و دعوت مردم به شیوه نامه بهداشتی و ترغیب مردم برای دریافت واکسن و دیدار با خانواده شهدا  از دیگر برنامه های این هفته است.

رشیدی با بیان اینکه برنامه محوری هفته دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس است اضافه کرد: همایش بانوان به عنوان معماران جدید ایران و برپایی میز خدمت جهادی در حاشیه شهر، ویزیت رایگان توسط بهداری های نیروهای مسلح، نمایشگاه های عکس و پوستر دفاع مقدس، مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی از سایر برنامه های این هفته است.

وی افزود: همچنین مرکز تزریق تجمیعی واکسن در سالن شهدا مدافع حرم برپاست و در این هفته ۲ شیفته فعالیت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا