ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات با ” سماح “

خبرگزاری ارک – بانک ملی ایران سامانه سماح (ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات به ویژه در ایام خاص) را به منظور ساماندهی اعزام مشتاقان زیارت امام حسین(ع) و دریافت روادید کشور عراق طراحی و عملیاتی کرد.

این سامانه براساس تفاهم‌نامه بین سازمان حج و زیارت و سفارت عراق برای ساماندهی متقاضیان اعزام به عتبات عالیات به ویژه در ایام خاص (از جمله اربعین) توسط تیم IT بانک ملی ایران در 2 فاز طراحی شده که فاز اول آن با صرف بالغ بر 2100 نفر ساعت طراحی و از نیمه شهریورماه امسال آغاز به کار کرد.

فرایند ثبت متقاضیان به صورت انفرادی و گروهی، فرایندها و گردش کار دریافت روادید عراق، فرایند انصراف، خسارت و ادغام، کارتابل‌های راهبران، سهمیه‌بندی مرزهای خارجی، داشبورد‌های مدیریتی و (گزارشات و نمودارها)، احراز هویت متقاضیان ثبت‌نام با استفاده از سرویس ثبت احوال و تبدیل و انتقال دسترسی و سایر اطلاعات از سامانه‌های سازمان حج و زیارت از ویژگی‌های فاز اول این پروژه است.

متقاضیان و اتباع ایران و سایر کشورها می‌توانند پس از ورود به این سامانه با تکمیل فرم‌های مربوطه به صورت انفرادی و گروهی برای سفر عتبات و درخواست روادید از کشور عراق اقدام کرده و هزینه‌های ریالی دریافت روادید و خدمات ویژه (بیمه، هلال‌احمر، حمل و نقل و…) را به صورت آنلاین پرداخت کنند، پس از آن جهت ارائه مدارک و پرداخت سایر هزینه‌ها به کارگزاری‌های سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا