مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) خبر داد:

40درصد کارگران استان اصفهان کارگران غیر رسمی هستند

به گزارش ارک خبر، اکبر اخوان مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به اینکه تقریباً ۴۰درصد کارگران استان کارگران غیر رسمی هستند،بیان داشت: خیریه نذر اشتغال با حمایت بخش خصوصی تلاش کرده تا  ۲هزار شغل در حاشیه شهر و روستاها در اصفهان ایجاد کند

وی با اشاره به کارگران غیر رسمی توضیح داد: کارگران معلول، افراد معتاد، زندانیان و زنان سرپرست خانوار و افراد فاقد مهارت که برای کارفرما امکان پرداخت حقوق اداره کاری به آنها نیست، مشمول کارگران غیر رسمی می شوند.

اخوان مقدم افزود: خیریه نذر اشتغال برای هر اشتغال ۱۰میلیون سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد ،خیریه نذر اشتغال برای افراد نیازمند کارگاهای تولید میوه خشک، اسباب بازی، صنایع دستی، عروسک سازی، تولیدی لباس وماسک ایجاد کرده است. افراد تحت پوشش به صورت وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون دریافت می کنند.

وی یادآور شد:  اگر ارزش افزایش حقوق کارگر زیاد باشد، بالا رفتن تورم نمی‌تواند آن را بی اثر کند.

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) گفت: با رسمیت بخشیدن به کارگران و کارفرماهای غیررسمی، کارگران می توانند خود را بیمه و از حقوق اولیه اداره کار نیز برخوردار شوند.

اخوان مقدم با بیان اینکه ۳۵ درصد کارگران حداقل بگیرند افزود: این گروه کمترین میزان دریافتی حقوق را دارند و در شرایط اقتصادی موجود، به سختی روزگار می گذرانند.

این کارآفرین خیر افزود: : قانون کار سالهاست دچار مشکل است و ۳۰ سال برای کارگان غیر رسمی مشکل ساز شده است. این قانون کار است که اجازه فعالیت کارگاه های کوچک و کارگران غیر رسمی را نمی دهد. قرار بود قانون کار از کارگران ضعیف و دهک‌های پایین کارگری حمایت کند، اما قانون کار بیشتر از کارگران رسمی حمایت می کند

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) تصریح کرد: پیشنهـاد ما اشتغال گروه نیازمند جامعه از طریق اصلاح قوانین است تا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ، هیچ کسی از سر بیکاری ، شرمنده خانواده خود نباشد و کارگاه های کوچک راه اندازی و حمایت شوند.

وی اضافه کرد: برای خروج از بحران اشتغال در کشور لازم است که کارگاه های خرد و کم توان در اداره کار و تامین جتماعی به رسمیت شناخته شود.

خبرنگار:علیرضاهژبری

دکمه بازگشت به بالا