معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

5 نیاز اولویت دار اصفهان در زمینه ثبت موقوفات احصاء شد/ جوانان و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از احصاء پنج نیاز اولویت دار استان اصفهان برای ثبت وقف جدید در اصفهان خبر داد.
به گزارش ارک خبر، حجت الاسلام ولی‌الله روان ضمن تبریک دهه وقف با بیان اینکه برای این ایام برنامه‌های متنوعی در دستور کار ادارات شهرستانهای استان اصفهان قرار گرفته است، اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی گلزارهای شهدا و امامزادگان بوده است.
وی افزود: سخنرانی روسای ادارات شهرستان‌های استان اصفهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار این دهه بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضور خادمان رضوی را در امامزادگان استان اصفهان از شب شهادت امام رضا (ع) تا شام شهادت این امام بزرگوار داشتیم، ادامه داد: این سفیران که یک گروه سه نفره را تشکیل می‌دادند ۹ برنامه در استان اصفهان در امامزادگان سید محمد خمینی‌شهر، محسن وحید، زینبیه اصفهان، نرمی دولت آباد، یادمان شهید حججی نجف آباد، مسجد جامع نجف آباد موسسه قرآنی آسیه نجف آباد، حسینیه آقای جعفری در نجف آباد و موکب شهدا در خیابان لاله که متعلق به موسسه باران بود، اجرا کردند.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های اجرا شده به مناسبت شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: به این مناسبت پیاده روی، و مراسم شام غریبان امام رضا (ع) برگزار شده است.
حجت الاسلام روان در ادامه با اشاره به برنامه‌های ترویج فرهنگ وقف به مناسبت دهه وقف نیز تصریح کرد: برای این امر تبلیغات محیطی در سطح شهرستانهای استان انجام شده است و مراکز مشاوره وقف نیز در ادارات شهرستان‌های استان دایر شده است.
وی گفت: برگزاری مسابقات با موضوع وقف را نیز از دیگز اقدامات صورت گرفته در این ایام بوده است که از آن جمله مسابقه‌ای است که در ۱۰ شب در صفحه اینستاگرام اوقاف استان بارگذاری میشود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز در همه امامزادگان استان اصفهان راهاندازی شده است، اضافه کرد: باید توجه داشت که نیازهای استان اصفهان در زمینه وقف احصاء شده و در اختیار واقفان قرار می‌گیرد.
وی افزود: ازدواج، اشتغال، مسکن و تحصیل جوانان، کمک به موسسات دانش بنیان و مباحث علم و فناوری و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از نیات احصا شده برای ثبت وقف جدید در استان اصفهان است.
حجت الاسلام روان رونمایی از کتاب “مهاجران مجاهد “‌که شرح حال امامزاده آقا علی عباس است را از دیگر اقدامات دهه وقف در استان اصفهان دانست و گفت: این کتاب که توسط دکتر مجید زجاجی کاشانی از اساتید حوزه و دانشگاه تالیف شده است، در امامزاده آقا علی عباس (ع) رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا