رییس هیات کاراته آذربایجان‌شرقی: با همدلی جایگاه استان را ارتقا می‌دهم

رییس هیات کاراته آذربایجان‌شرقی با انتقاد از رتبه فعلی استان در سطح کشور گفت: با اتحاد و همدلی فعالان این رشته ورزشی، این خطه را به جایگاه واقعی خود می‌رسانیم.

به گزارش ارک خبر،محمد افسری افزود: جایگاه کاراته آذربایجان شرقی نسبت به گذشته تنزل پیدا کرده و حتی ساختمانی که در خور نام کاراته استان باشد، ندارد.

رییس هیات کاراته آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در مدت ۲۰ سال گذشته به جای اینکه به سمت پیشرفت، ارتقاء و قهرمان پروری سوق پیدا کنیم، متاسفانه عقب ماندیم و حالت قهقرایی پیدا کردیم.

افسری با اشاره به اینکه عدم وجود همدلی در بین کاراته کاران و همچنین وجود یک رقابت ناسالم از عوامل بازدارنده در پیشرفت و ارتقاء این ورزش در استان طی سال های اخیر بوده است،  اضافه کرد: برای اینکه از این شرایط خارج بشویم، در ابتدا سعی کردیم رویکرد احترام به پیشکسوتان کاراته استان را در سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و در مرحله بعد با انتخاب افراد مستعد و برنامه دار در بحث کمیته ها، برای فعال شدن هر بیشتر کمیته ها از تک تک ایشان قول گرفتیم تا برای رسیدن به هدف نهایی هیات که کسب جایگاه واقعی کاراته آذربایجان شرقی می باشد، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه اعضای تمام کمیته های هیات کاراته آذربایجان شرقی از قهرمانان و مدال آوران کاراته استان می باشند، عنوان داشت: کمیته پیشکسوتان با ریاست خسرو دانش، کمیته مربیان با دکتر ایوب انوری فرد، کمیته داوران با احمد علی پور، کمیته آموزش با امیر قیامی، کمیته امور شهرستان ها با داود جعفری، کمیته همگانی با یونس روزمزد، کمیته فنی با احد شاهین، کمیته استعداد یابی با فرزاد خانلو، کمیته روابط عمومی با مهرداد بهبودی، مسئولیت هماهنگی سبک های آزاد با حجت عبدی، بازرسی هیات با احد اسدی مدیریت شده و همچنین دبیر هیات کاراته استان جلیل بخشی، معاون اجرایی هیات محمد علی کامرانی و نایب رییس بانوان هیات مهتاب نوروزی هستند.

افسری گفت: در مسابقه کاراته انتخابی قهرمان کشوری که اخیرا به میزبانی استان زنجان انجام گرفت، یه رغم هزینه های بالایی که کردیم، متاسفانه نتوانستیم به یک مدال دست بیابیم که این موضوع زنگ خطری برای ما شد تا به هنگام برگشت از این مسابقات با همفکری با مربیان کاراته استان برای این موضوع راهکاری ارائه کردیم؛ به خواست خداوند در آینده ای نزدیک شاهد درخشش کاراته کاران استان در میادین کشوری خواهیم بود.

افسری تازه ترین برنامه هیات کاراته آذربایجان شرقی را طرح استعداد یابی کاراته کاران و معرفی آنان به المپیاد استعداد های برتر کشور در بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: شرایط کرونایی کشور که نزدیک به ۲ سال همه مسابقات استانی و کشوری را تحت تاثیر قرار داد، اما در بحث برگزاری مسابقات کاتا بصورت غیر حضوری پیشرفت هایی کسب کردیم که جا دارد از نفرات برتر این مسابقات کمال تشکر را داشته باشم.

رییس هیات کاراته آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مسابقات کاتای قهرمانی کشور سبک کیوکوشین سنتی در ۲ بخش آقایان و بانوان به میزبانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: با متمرکز کردن قضاوت این رقابت ها در تبریز که برای اولین باراتفاق افتاد، جلوی حواشی را گرفتیم و افزایش دقت بحث داوری را ایجاد کردیم که این موفقیت با همکاری و نظارت هیات کاراته آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز به صورت مجازی کسب شد.

افسری اضافه کرد: قبل از برگزاری این مسابقات کلاس توجیهی برای داوران حاضر در این رقابت ها با حضور رییس شورای داوران سبک ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، مجید و حبیب رحیمی سعدی برگزار شد، یادآور شد: این رقابت ها با حضور ۳۵۰ کاتارو از ۱۲ استان کشور در رده های سنی خردسالان، نونهالان،نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد.

افسری برندگان این مسابقات را در بخش آقایان به ترتیب آذربایجان شرقی، فارس و قم و در بخش بانوان فارس، آذربایجان شرقی و قم عنوان کرد.

وی در خصوص مسابقات انتخابی استان برای رده های سنی مختلف نیز عنوان کرد: سعی کردیم در این مدت که سکاندار هیات کاراته استان بودیم، با برگزاری مسابقات استانی بین متولدین سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ یک تیم به عنوان پایه انتخاب شوند تا حتی اگر امسال هم موفق به کسب مقام نشوند، با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی این نفرات از موفقیت های آتی آنها بهره ببریم؛ در این راه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همراه همیشگی هیات کاراته استان بوده و همچنین به دنبال جذب اسپانسر برای حمایت مالی هیات کاراته هستیم تا بیش از پیش به موفقیت دست بیابیم.

افسری در مورد فعالیت هیات های کاراته شهرستان های سطح استان نیز توضیح داد: در حال حاضر تنها در شهرستان های آذرشهر، بناب، شبستر، اسکو، مراغه، مرند و هریس هیات های فعال داریم و قصد داریم در دیگر شهرستان های فاقد هیات با همکاری اداره ورزش و جوانان آن شهرستان از امکانات و پتانسل نفرات موجود، بهره بگیریم.

وی عامل نبود هیات کاراته در برخی شهرستان های استان را عدم توجه هیات کاراته آذربایجان شرقی اعلام کرده و افزود: توجه ویژه هیات کاراته استان به هیات های شهرستانی یکی از شعار های بنده در انتخابات ریاست هیات کاراته بوده است؛ همچنین نباید نگرش هیات کاراته شهرستان تبریز نگاه تحمیلی به هیات استان باشد، زیرا که در نظر هیات استان تمامی هیات های شهرستانی برابر هستند و خلاف این نگرش خود عامل بی توجهی به دیگر شهرستان ها می باشد.

رییس هیات کاراته آذربایجان شرقی در خصوص بهره مندی از خانه کاراته استان نیز گفت: به نظر بنده سالن کاراته اذربایجان شرقی در حد و اندازه خانه کاراته نیست و در این خصوص هماهنگی هایی با فدراسیون کاراته صورت گرفته و فدراسیون با تایید این موضوع که آذربایجان شرقی مهد کاتای کشور می باشد، قول های مساعدی برای تجهیز امکانات خانه کاراته استان به شرط تهیه مکان استاندارد توسط هیات کاراته آذربایجان شرقی، داده است.

وی با انتقاد از مصاحبه برخی کاراته کاران استان درباره وضعیت موجود کاراته اظهار کرد: برای حفظ اتحاد و یکپارچگی در بین خانواده کاراته آذربایجان شرقی، بهتر است از اظهار نظرهای شخصی که هیچ دردی از مشکلات کاراته استان را دوا نمی کند، خودداری شود. .

محمد افسری، سکاندار هیات کاراته آذربایجان شرقی متولد ۱۳۵۳ بوده و رشته کاراته را از سال ۱۳۶۵ شروع کرده است و در حال حاضر دارای کمربند مشکی دان ۵ می باشد، وی همچنین دانشجوی دکترای جزا و جرم شناسی و کارشاس ارشد مدیریت می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا