یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در بارش‌های روزهای اخیر یک هزار و ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های استان توسط اکیپ‌های راهداری برف روبی شد.

به گزارش ارک خبر،غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های اخیر در کلیه جاده‌های استان ۶۲۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، افزود: در ۲ روز گذشته ۳۳۳ مورد راه روستایی در شهرستان‌های مختلف استان برف روبی شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون راه ۲۰۰ روستا در شهرستان‌های چاراویماق، هشترود، اهر، ورزقان و مرند که عموماً در مناطق سخت عبور قرار دارند به علت بارش برف و کولاک مسدود شده که با تلاش راهداران در اسرع وقت بازگشایی خواهند شد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشترین میزان برف روبی در جاده‌های مرند- کلیبر و تبریز- هریس و بستان آباد انجام شده است، گفت: در این مدت به ۶۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک از سوی راهداران کمک رسانی شده است.

رسول زاده، راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر را ۳۸ نقطه اعلام کرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری کلیه امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در جاده‌های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به تردد کنندگان جاده‌ها اقدام می‌کند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسؤولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا