دشمنان در پی تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس هستند

نائب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه را یک جنایت جنگی خواند و گفت: دشمنان و پیاده‌نظام رسانه‌ای و فرهنگی آنها درصدد تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس هستند.

به گزارش ارک خبر،علی نیکزاد در همایش نیمکت‌های سوخته یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه افزود: بیگانگان می‌خواهند این‌طور القا کنند که جنگ هشت ساله ایران و عراف، صرفاً بر سر اختلاف مرزی بود؛ درحالی که دفاع مقدس، جنگ بر سر شرف و آزادگی و مقابله با ظلم بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ کشور در دوران جنگ از صدام حمایت می‌کردند اما جمهوری اسلامی از هیچ‌گونه حمایتی برخوردار نبود، افزود: در این جنگ، جمهوری اسلامی با دنیا جنگید؛ نظامی که خارج از قواعد قدرت‌های جهانی شکل گرفت و علت جنگ نیز همین بود.

نائب‌رئیس مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی به سادگی به دست نیامده است، گفت: یکی از روسای کشورهای منطقه به بنده گفت هویت شما مقابله با ظلم است و موضوعاتی مانند انرژی هسته‌ای بهانه‌ای است تا با شما از سر جنگ و درگیری و تحریم وارد شوند.

وی با بیان اینکه رهبری، مردم و اسلام ناب، ارکان ادامه انقلاب هستند، افزود: خواسته ما حفظ عزت و تعامل با جهانیان است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه اخلاق حکمرانی و طهارت اقتصادی، لازمه مدیریت است، گفت: اخلاق حکمرانی این است که به نفع گروه‌های خاص قانون تصویب نکنیم و با حرکت‌های الهی و رجوع به آرمان‌های انقلاب به نفع کل مردم تصمیم بگیریم که خوشبختانه مجموعه کارگزاران فعلی نظام از جمله دولت از این خصلت برخوردارند.

وی بیان کرد: کارگزاران نظام باید با سرعت و شتاب بیشتر، کم‌کاری‌های گذشته را جبران و توطئه‌های اقتصادی دشمنان را خنثی کنند و با تلاش و مجاهدت بیشتر، رفاه و آسایش مردم را فراهم کنند.

نیکزاد اظهار کرد: آمریکا در ماجرای برجام برای ما چک بی‌محل کشیده و امروز مجموعه دولت و مجلس در تلاشند تا با فراهم کردن بسترهای رشد و توسعه، اقتصاد کشور را از گره دشمنان و بیگانگان خارج کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه وجودی انسان، جان او است، گفت: بزرگترین ارزش جامعه ایران اسلامی این است که خانواده‌های شهدا، جان فرزندان خود را در راه این انقلاب هدیه کردند و اکنون مثل شمع نورانی، راهنما و الگوی جامعه تلقی می‌شوند.

عابدین خرّم با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای مظلوم مدارس زینبیه و ثارالله میانه گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق دهد تا در پیمودن راه شهدا و تحقق پیشرفت و عدالت در جامعه بی‌وقفه تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این مراسم با حضور در گلزار شهدای شهرستان میانه، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

دیدار با خانواده شهید گل‌محمدی و برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان میانه، از دیگر برنامه‌های سفر نائب‌رئیس مجلس به این شهرستان بود.

بعد از ظهر ۱۱ بهمن ۱۳۶۵ هواپیماهای عراق چند نقطه از شهر میانه را مورد حمله قرار دادند. از چند روز پیش از آن شایع شده بود که به میانه حمله خواهد شد، ولی کسی به شایعات توجه نکرده بود. تا اینکه در ساعت ۱۷ عصر آن روز چند نقطه مسکونی میانه مورد هدف قرار گرفت. حمام زنانه بلور نیز در این حملات مورد اصابت موشک قرار گرفت که بر اثر آن، پنج دختر دانشجو شهید شدند. در مجموع ۱۳ تن در این حملات کشته شدند.

همان روز در میان مردم میانه، شایع شد که فردا مدرسه دخترانه «زینبیه» بمباران خواهد شد. این خبر به نقل از رادیو اسرائیل بود. این رادیو اعلام کرده بود که این مدرسه بمباران خواهد شد، ولی کمتر کسی به آن توجه کرد، هیچ منبع موثق یا مسئولی این خبر را تکذیب یا تأیید نکرد، فردای آن روز دانش‌آموزان برای برپایی جشن انقلاب به مدرسه‌ی مذکور رفتند.

سرانجام دو مدرسه مجاور در میانه، یکی دبیرستان دخترانه زینبیه و دیگری دبستان فاطمه الزهرا(س) در روز ۱۲ بهمن ۱۳۶۵، مورد بمباران هواپیماهای عراقی قرار گرفتند. در این حمله، ۳۳ دانش‌آموز و یک خدمتگذار شهید شدند.

دبیرستان دخترانه زینبیه و مدرسه دخترانه ثارالله در دوران هشت سال دفاع مقدس در میانه تبدیل به پایگاهی برای انسجام جوانان و نوجوانان دختر برای تامین مایحتاج رزمندگان طریقت حق علیه باطل بود. منافقان کوردل پس از شناسایی این مدرسه و گزارش آن به دشمنان اسلام موجب شدند تا این مدرسه مورد بمباران رژیم بعثی عراق قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا