ارتقای رتبه آذربایجان‌شرقی در فضای کسب‌وکار

تبریز- مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: رتبه آذربایجان‌شرقی در فضای کسب‌وکار با ارتقاء از رتبه ۸ در ابتدای سال ۱۳۹۹ به رتبه ۴ در انتهای تابستان ۱۴۰۰ رسیده است.

به گزارش ارک خبر،علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام گرفته، پایش و ارزیابی‌های انجام شده توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رتبه آذربایجان‌شرقی در فضای کسب‌وکار با پله ارتقای از رتبه ۸ در ابتدای سال ۱۳۹۹ به رتبه ۴ در انتهای تابستان ۱۴۰۰ رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی افزود: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ جلسات متعددی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص ارائه برنامه‌های عملیاتی برای بهبود محیط کسب‌وکار استان، پایش مصوبات پیشین هیئت مقررات‌زدایی در سطح استان و ارائه گزارش موارد مغایر به مرکز ملی پایش محیط کسب‌وکار، همچنین دریافت مشکلات استانی از بخش خصوصی و ارسال تعدادی از قوانین مخل و پیشنهاد رفع آن به دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی انجام گرفته است.

عباس‌زاده گفت: در راستای کمیته استانی موضوع جز ۱ تا ۹ بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اقداماتی از قبیل؛ برگزاری جلسات، ارسال و ابلاغ دستورالعمل جز ۱ تا ۹ بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۰ به اعضای کمیته استانی و بانک‌های عامل، پی‌گیری مصوبات و … انجام گرفته و تاکنون تسهیلات ۱۹۷ طرح در بخش‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پارک علم و فناوری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی یک هزار و ۸۷۲ نفر در کمیته استانی مصوب، و برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در خصوص هیئت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: این اداره‌کل پس از طی مراحل اداری و اخذ تأییدهای مورد نیاز از مراجع ذی‌صلاح برای اعضا هیئت و دادرسان و اختصاص مکان مناسب، فعالیت رسمی خود را از تیر ۱۳۹۷ با وصول تعداد ۵۶۰ پرونده شامل تمام منابع مالیاتی از هیئت مستشاری ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مرکز آغاز کرد.

عباس‌زاده گفت: تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ تعداد کل شکواییه‌های واصله به هیئت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان، ۴۰۷۴ فقره بوده که دادرسی ۳۹۰۵ شکواییه انجام، و برای ۱۷۰۲ مورد رأی قطعی صادر شده است. وی افزود: طی سال ۱۳۹۹ و ۹ ماهه ۱۴۰۰، هیئت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم این اداره‌کل با کسب امتیاز کامل، حائز رتبه اول در کشور شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا