توزیع ۱۲۵ پنل خورشیدی بین عشایر آذربایجان شرقی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۲۵ پنل خورشیدی بین عشایر این استان توزیع می‌شود، گفت: تاکنون ۷۱ پنل خورشیدی توزیع شده است.

به گزارش ارک خبر،آقای آل هاشم گفت:  ۷۱ پنل خورشیدی بین عشایر شهرستان‌های اهر، هوراند، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، سراب و بناب با همکاری شرکت نیروی برق آذربایجان شرقی توزیع شده است.

این پنل‌ها برای ایجاد روشنایی در قشلاقات بدون برق و در آلاچیق‌های ییلاقات برای استفاده خانوار‌های عشایری تهیه و تامین شده است.

برای تامین این پنل‌ها ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده که بر اساس اولویت‌های سازمان امور عشایر تجهیز عشایر به انرژی‌های نو در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت سبز به منظور استفاده بهینه از منابع انرژی و ترویج استفاده از انرژی‌های پاک بین عشایر استان صورت می گیرد.

این پنل‌های خورشیدی به طور ۱۰۰ درصد ساخت داخل است و ضمانت‌های لازم را دارد به طوری که از مقاومت خوبی در مقابل رطوبت برخوردار است.

این پنل‌ها قابلیت شارژ با برق شهری را داشته و همچنین خود پنل‌ها نیز می‌توانند موجب شارژ موبایل چراغ قوه و موجب روشنایی همزمان پنج رشته لامپ و نیز رادیو و تلویزیون کم مصرف شوند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا