غفلت از فرهنگ عمومی و عناصر بنیادین آن یک خسارت بزرگ است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: غفلت از فرهنگ عمومی و عناصر بنیادین آن یک خسارت بزرگ است که به راحتی جبران نمی‌شود.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: رکن اساسی و زیربنای اصلی تحولات فرهنگی یک جامعه، توجه و تعهد ویژه به فرهنگ عمومی آن است.

وی افزود: بزرگترین خطر، بحران بی‌دردی فرهنگی و درد فرهنگی توفیقی است که شامل هر مسئولی نمی‌شود؛ اگر مسئولی این درد را احساس نکند، نمی‌تواند در عرصه فرهنگ سازی و مبارزه با فرهنگ‌های خانمان سوز وارداتی توفیق قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی از اتفاقات فرهنگی ارزشمند سال ۱۴۰۰، تدوین و تنظیم برش استانی نقشه‌ی جامعه مهندسی فرهنگی کشور است که با فعال بودن دبیر خانه شورا و اعضای ثابت کمیته‌ها جلسات بسیار ارزشمندی را تشکیل دادند و امیدواریم جزو نخستین استان‌هایی باشیم که این سند نقشه فرهنگی بومی را تقدیم می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در طول ۴۰سال گذشته نهادهای فرهنگی زیادی ایجاد شده است، اظهار کرد: مشکل اساسی ما این است که عرصه‌ی فرهنگ را مانند عرصه‌های دیگر جدی نگرفتیم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عرصه‌ی فرهنگ، عرصه جهاد است برای تحقق آرمان‌های فرهنگ ایران اسلامی باید مجدانه وارد این عرصه شویم.

وی در پایان بیان کرد: در برابر توپخانه فرهنگی دشمنان که شبانه روزی فعال است با این حجم از کار و با این کیفیت کارهای فرهنگی نمی‌توانیم ایستادگی کنیم و اگر غافل باشیم، با دستان خود میدان فرهنگی جامعه را به فرهنگ‌های مخرب تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا