افزایش ۱۵ درصدی سطح زیرکشت گل‌های بهاری در تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از افزایش ۱۵ درصدی سطح زیرکشت گل‌های بهاری در تبریز خبر داد.

به گزارش ارک خبر،

،آقای امجدی با اشاره به برنامه‌های استقبال از نوروز گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، پیمانکاران فضای سبز در سطح شهر تبریز با روندی صحیح مشخص و از اول اسفند ماه در ناحیه مربوطه مستقر شده‌اند که همین امر، جدیت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای اجرای برنامه‌هایش را نشان می‌دهد.

آنچه که در تبریز نماد نوروز و بهار محسوب می‌شود گلکاری بهاره است و بر همین اساس امسال حدود ۹ میلیون بوته بنفشه در سطح شهر کاشته می‌شود کاشت شب بو‌ها نیز همراه با بنفشه‌ها در هفته‌های آتی انجام خواهد گرفت.

طرح‌های تلفیقی فضای سبز با دیگر عناصر شهری اجرا می شود.

به عنوان مثال نرده‌های ترافیکی که در برخی از مسیر‌های شهری به عنوان حایل عمل می‌کنند، بایستی از لحاظ بصری نیز مورد توجه قرار گیرند تا چهره شهر خدشه‌دار نشود؛ برای حصول این نتیجه نیز، مقرر شده با نصب باکس گل بر روی این نرده‌ها جلوه‌ای زیبا به فضا‌های مذکور بدهیم.

۵۰۰ جای گل برای نصب در نقاط مختلف سطح شهر که مشکل ترافیکی نداشته باشند تعبیه شده است.

در زمینه پارک‌های سطح شهر ، رفع نواقص و مشکلات پارک‌های سطح شهر، یکی دیگر از اولویت‌های سازمان است که از آن میان ترمیم روشنایی، پاکسازی عمومی، تعمیر و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و المان‌های شهری موجود در پارک‌ها از موارد در حال اجرا است.

همچنین احداث پارک‌های موضوعی نیز از جمله دیگر برنامه‌های سازمان برای سال آتی است.

علاوه بر کاشت گل‌های بهاره، امر مربوط به حفظ و نگهداری فضا‌های سبز نیز در دستور کار قرار دارد.

هرس و جوانسازی درختان از دهم اسفند ماه آغاز می‌شود و به تبع آن سمپاشی زمستانه نیز صورت می‌گیرد تا درختان سطح شهر نیز بهاری سرسبز را تجربه کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا