کاشت ۲ هزار اصله نهال به یاد ۲ شهید خلبان در تبریز

تبریز- همزمان با هفته درختکاری کاشت دو هزار اصله نهال به یاد ۲ خلبان شهید حادثه هوایی اخیر در محوطه پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.

به گزارش ارک خبر، ۲ هزار اصله نهال به یاد خلبانان شهید سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد که دوم اسفندماه بر اثر سقوط جنگنده آموزشی جان باختند کاشته می‌شود.

در راستای پویش نهالکاری با شعار ایران سرسبز ایران قوی، همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی شامگاه چهارشنبه در سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سرتیپ دوم خلبان امیر یوسفی فرمانده پایگاه هوایی تبریز و وحید کاظم زاده مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با کاشت نهال با شعار هر ایرانی یک نهال، به یاد هر شهید هزار نهال، کاشت دو هزار اصله نهال به یاد ۲ خلبان شهید حادثه هوایی اخیر در محوطه پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.

مهردادی در این مراسم با اهدا لوح سپاس و یادبودی به خانواده بزرگوار دوخلبان شهید که در سانحه هوایی اخیر به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند تقدیر و قدردانی نمود.

در لوح اهدایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خطاب به خانواده‌های بزرگوار شهیدان سرهنگ خلبان صادق فلاحی و سرگرد خلبان علیرضا حنیفه زاد سلمانی آمده است: زیباترین فصل امسال را خالقان حماسه عظیم و مثال زدنی سقوط هواپیمای جنگنده پایگاه دوم شکاری تبریز رقم زدند که با صلابت، اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقا است.

بی شک این دلاوری کم نظیر و شهادت حافظان امنیت آسمان این مرز و بوم که ضامن بقا و حافظ جان و مال مردم تبریز و باعث سرافرازی و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند، در ذهن و قلب ما و همه مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی و بالنده خواهد بود. اکنون با نثار درود و سلام به روان پاک آن شهید بزرگوار، با ادای احترام خدمت خانواده محترمشان، صبر و شکیبایی شما را ارج می نهیم و هزار اصله نهال به نام و یاد ایشان می‌نشانیم تا سبزی قامت استوارش تا ابدیت به یادگار بماند. از خداوند منان سلامت، عزت و توفیق روز افزون شما بزرگواران را مسالت می‌نمایم.

گفتنی است این هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دوم شکاری تبریز دچار اشکال فنی شد و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی، هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت کردند و به شهادت رسیدند.

دکمه بازگشت به بالا