بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی ۱۵۷ درصد افزایش یافت

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان طی تعطیلات نوروز نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۵۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش ارک خبر، احمد حمزه زاده، تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین را ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته ۸۸۵ هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مربوط به موزه‌ها و ابنیه های تاریخی است، افزود: مجموع بازدیدکنندگان از موزه‌های میراث فرهنگی استان طی این ایام ۱۵۱ هزار و ۶۴۹ نفر بود که این آمار در سال گذشته ۳۳ هزار و ۳۰۰ نفر بود که البته شرایط کرونایی در این آمار بسیار دخیل بود.

حمزه زاده کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا را دارای بیشترین تعداد بازدید در نوروز امسال اعلام و اضافه کرد: طی این ایام تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۶ نفر از این اثر تاریخی ثبت شده جهانی بازدید کردند.

وی موزه آذربایجان و قاجار در تبریز را در رده‌های بعدی بیشترین تعداد بازدیدکننده بیان کرد و گفت: از موزه آذربایجان ۱۵ هزار و ۶۷۶ نفر و از موزه قاجار ۱۱ هزار و ۸۸۷ نفر طی روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین بازدید کرده‌اند.

حمزه زاده ادامه داد: مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی از چهار موزه شهرداری تبریز نیز به تعداد ۲۱ هزار و ۴۸۶ نفر بازدید کرده‌اند که موزه شهریار نیز در این فهرست قرار دارد.

وی گفت: در مجموع تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۳۵ نفر از موزه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از افزایش حدود ۳۴ درصدی اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان خبر داد و گفت: طی روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه تعداد ۱۵۲ هزار و ۲۳۵ نفر در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان اسکان یافتند که این رقم در سال گذشته معادل ۱۱۳ هزار و ۶۸۸ نفر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا