شهرداران امانتداران رأی، محیط زندگی و فرهنگ‌ مردم‌ هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب شهرداری که با امانتداری بیگانه است، بزرگترین خیانت به شهروندان، شهر، کشور و نظام است و شورای شهر باید سکان هدایت شهر را به فردی بسپارد که امانتدار رأی، اعتماد، محیط زندگی و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ باشد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار جدید تبریز با تاکید بر اینکه یک شهر استاندارد به دنبال ایجاد حرکت اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است، گفت: فردی که مب‌خواهد در جایگاه شهردار قرار بگیرد و سکان هدایت آبادی و سازندگی شهر را در دست داشته باشد، باید برای مردم کار کند.

امام جمعه تبریز پرهیز از کارهای زائد و بدون برنامه را یکی از ویژگی‌های شهردار تراز انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها باید برنامه‌های زائد و منحرف‌کننده و حرف‌های غیرمرتبط با کار را که عده‌ای به آنها مبتلا بودند و هستند، کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.

وی، داشتن تقوا را یکی دیگر از ویژگی‌های دانست و افزود: تقوا زرهی است که اگر انسان آن را بپوشد، تیرهای زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر داشتن روحیه مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری و شخص شهردار بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند، در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید؛ چه فسادی که مربوط به بیرون شهرداری است و می‌خواهد از ابزار شهرداری استفاده کند، چه فسادی که خدای نکرده در درون هسته‌ای از هسته‌های شهرداری رخنه کرده باشد و در آن‌جا بخواهد گسترش پیدا کند.

امام جمعه تبریز افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پای شخص شهردار را خالی و امکان ادامه کار را برای او دشوار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امانتداری را از دیگر ویژگی‌های شهردار و شورای شهر تراز انقلاب دانست و گفت: یکی از مصداق‌های مهم‌ امانتداری انتخاب‌ شهرداران‌ امین‌، قابل‌ اعتماد، باکفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌ زیست‌، مردمدار و مقید به‌ انضباط مالی است.

وی با بیان اینکه بودجه کلان شهرداری بسیاری را برای دسترسی به این بیت‌المال وسوسه می‌کند، ادامه داد: رهبر انقلاب با تاکید بر پاکدستی شهرداران می‌فرمایند شهرداری‌ها همواره در معرض افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار دارند، اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنها به مدیران شهرداری‌ها، موجب می‌شود زمینه‌ی بسیاری از فرصت‌طلبی‌ها از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان، اخلاص در خدمتگزاری به مردم را متذکر شد و تاکید کرد: مجموعه شهرداری باید با برادری و همکاری مبتنی بر منطق و قانون برای خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم تلاش کنند.

امام جمعه تبریز استفاده از روشهای علمی و محققان برجسته دانشگاه‌ها در اداره شهر را ضروری خواند و گفت: رهبر انقلاب تاکید فرموده اند که از علم و فکر و برنامه و اشخاص عالِم استفاده کنید؛ هرچه می‌توانید، عقول صاحبان عقل را بر عقل خودتان بیفزایید و ذخیره عقلانی خود را تقویت کنید تا بتوانید کارها را انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه شناسایی نیازها و دغدغه‌های شهروندان را مقدمه‌ی تحول بزرگ شهری دانست و از اعضای شورا و شهردار منتخب خواست با توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی اقدامی عملی و موثر داشته باشند.

امام جمعه تبریز بر همدلی، انسجام و صمیمیت بین اعضای شورا و شهردار منتخب تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ابتدای این دیدار یعقوب هوشیار، شهردار جدید تبریز از راهبردها و برنامه‌های مجموعه شهرداری برای ارتقاء نشاط اجتماعی و فرهنگی و اهتمام جدی برای تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی در سالجاری گزارش داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا