ضرورت توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی در تبریز

تبریز- طرح پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی در بیست و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ارک خبر، حکیمه غفوری صبح روز شنبه در بیست و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: روز گذشته روز قدس بود که شهروندان تبریزی با حضور در راهپیمایی باشکوه از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کردند، همچنین روز شوراها بود که این روز را هم خدمت تمامی همکاران تبریک عرض می‌نمایم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: فردا هم روز کارگر است که امیدواریم با گشایش اقتصادی مشکلات این عزیزان حل شود، هفته معلم را نیز تبریک عرض می‌کنم چراکه توسعه فرهنگ و تربیت مردم به دست معلمان انجام می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شیوه‌نامه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی طرحی مطلوب است اما باید این مهم ابتدا تدوین شود تا پس از تصویب به شهرداری ابلاغ شود.

 ضرورت توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی در تبریز

امروز شهر تبریز با نماهای رومی مواجه است

روح‌الله دهقان‌نژاد، دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: پیشنهادم این است طرح پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی را توسعه دهیم و موضوعات مربوط به تمامی حوزه‌های همچون شهرسازی را هم در آن لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شهر تبریز با نماهای رومی مواجه است، ادامه داد: در این طرح حوزه شهرسازی هم لحاظ شود و به موارد این حوزه هم ورود پیدا کنیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه فرهنگی در حوزه شهرداری کمی ضعیف است از این رو باید ظرفیت‌های موجود تقویت شود تا این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری هم اظهار کرد: بهتر است پروژه‌های عمرانی ساده هم پیوست فرهنگی داشته باشد تا در ظرفیت‌های بزرگ دستمان باز باشد تا اقدامات مؤثری اتخاذ کنیم.

دهقان‌نژاد در ادامه سخنان خود افزود: پیشنهادم این است در این طرح بستر تعریف شده و سازمان متولی مشخص شود و هدف‌گذاری نیز تعیین گردد.

 ضرورت توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی در تبریز

پیوست‌های ترافیکی در پروژه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود

سید کاظم زعفرانچیلر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد: باید در راستای این امر از متخصصان استفاده کنیم و راهبردها را مشخص نمائیم و همچنین زمان مشخصی برای این طرح تعیین کنیم تا در موعد مقرر به سرانجام رسد.

روح‌الله رشیدی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه گفت: بحث پیوست‌نگاری اجتماعی جزو الزاماتی بوده که در قوانین هم لحاظ شده است، نمونه‌های این طرح را هم داریم.

وی در ادامه بیان کرد: باید در تمامی پروژه‌های عمرانی مشاوره و پیوست باشد متأسفانه به این موضوع اعتنایی نمی‌شود و حتی پیوست‌های ترافیکی هم در نظر گرفته نمی‌شود.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیشنهادم این است که در کمیته کارشناسی جزئیات موضوع لحاظ شده تا جلسه بعدی ارائه داده شود و نسبت به آن زمان برای تدوین تعیین گردد.

 ضرورت توجه به پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی در تبریز

غلامرضا احمدی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: تدوین شیوه‌نامه زمان می‌برد و از این رو باید ابلاغ کنیم تا این مهم صورت گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: این طرح ابتکاری نبوده و قوانین بالادستی دارد و فعلاً باید تاکید شود تا وارد فاز اجرایی گردد.

در ادامه بیست و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز موضوع آئین نامه اصلاحی فرهنگسراهای خصوصی تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: بهتر است رسته‌های فعالیت در این فرهنگسراها به‌صورت دقیق مشخص شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بهتر است این آئین‌نامه در کمیته کارشناسی تکمیل شده و بازبینی شود و در دستور جلسه بعدی آورده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا