ثبات در بازار مسکن حاکم شده است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک در تبریز گفت: کاهش قیمت در بازار مشاهده نمی‌شود و تنها ثبات در بازار مسکن حاکم شده است؛ به طوری‌که خرید و فروش نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

به گزارش ارک خبر،اسماعیل نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت بازار مسکن در تبریز، اظهار کرد: از ابتدای سال جدید، تقاضا نسبت به عرضه در بازار مسکن بیشتر شده و باتوجه به این‌که بازار مسکن متاثر از قیمت زمین و مصالح ساختمانی است؛ از این رو به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی به مرور زمان این موضوع نیز منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد بود ولی در حال حاضر شاهد این موضوع نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار مسکن چندان دستخوش تغییرات قیمتی نشده است؛ ولی به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، احتمال می‌رود در آینده شاهد تغییراتی در بازار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بازار مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل مناسب تر بوده، در عین حال که تقاضا زیاد است، فروشنده نیست؛ در صورتی‌که این روند ادامه دار باشد یعنی قیمت ها ثابت بماند و هم تکلیف فروشنده و هم تکلیف خریدار مشخص شود، بازار مسکن رونق می‌یابد.

نعمتی با بیان اینکه در بازار، تقاضا هست، ولی فروشنده نیست، گفت: در حال حاضر علی‌رغم تقاضای گسترده در بازار، صاحبان مسکن از فروش امتناع می‌کنند تا پس از تعیین شدن قیمت‌های اصلی، ملک خود را به خریداران بفروشند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز، خرید مسکن را بهترین روش سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: همواره در ارز و طلا شاهد نوسانات قیمتی هستیم؛ در حالی‌که افت قیمتی چندانی در بازار مسکن مشاهده نشده است؛ بنابراین راحت ترین راه برای سرمایه گذاری، خرید مسکن است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر آرامش در بازار مسکن حاکم است، افزود: اگر تصمیمات درست گرفته شود و از سویی نیز قیمت‌ها ثابت مانده و شاهد نوسانات قیمتی در بازار مسکن نباشیم، بازار با ثبات تری مشاهده خواهیم کرد.

نعمتی با بیان این‌که‌ نرخ‌های مسکن در شبکه های مجازی از جمله دیوار، شیپور و … واقعی نیست، خاطرنشان کرد: هرکس نمی‌تواند هر قیمتی دلش خواست برای آپارتمان خود تعیین کند؛ بنابراین نرخهای موجود در سامانه‌های ملکی باید توسط دستگاه‌های ناظر رسیدگی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا