حیدرآباد روستایی در حسرت آب/ مرز محرومیت در جوار مرکز استان

حیدرآباد یکی از روستاهای نزدیک شهر تبریز است که فاقد طرح هادی روستایی بوده و اهالی این روستا، سالهاست از نبود آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند.

به گزارش ارک خبر،حیدرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چله خانه، بخش صوفیان شهرستان شبستر و در ۲۰ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است.

روستای حیدرآباد، فاقد طرح هادی روستایی است و در حال حاضر، اهالی این روستا از نبود آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند.

روستای حیدرآباد، فاقد آب آشامیدنی سالم

دهیار روستای حیدرآباد و چله خانه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: مشکل نبود آب آشامیدنی یکی از عمده‌ترین مشکلات روستای حیدرآباد است که با وجود اعلام این مشکل به اداره آب و آمادگی برای همکاری، تاکنون هیچ گونه اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

حیدرآباد روستایی در حسرت آب/ مرز محرومیت در جوار مرکز استان

محمد قلی پور ادامه داد: در روستای حیدرآباد، اکثر اهالی اقدام به حفر چاه در منازل می‌کنند که متأسفانه آب شور قابل استفاده نیست و تنها برای مصارف بهداشتی است.

وی افزود: ۲۲ خانوار در روستا حیدرآباد زندگی می‌کنند اما وجود کارخانجات در این روستا، مشکل بیشتری را به بار آورده است.

۲۲ خانوار در روستا حیدرآباد زندگی می‌کنند اما وجود کارخانجات در این روستا، مشکل بیشتری را به بار آورده است

قلی‌پور گفت: متأسفانه با بازنگری نقشه، وجود کارخانجات متعدد و عدم رعایت حریم، بلاتکلیف مانده‌ایم.

دهیار روستای حیدرآباد و چله خانه ادامه داد: روستای حیدرآباد فاقد نقشه طرح هادی است و نبود آب یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در این روستا است.

روستای حیدرآباد، فاقد طرح هادی روستایی

رئیس آب و فاضلاب صوفیان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۳۵ کاربری مسکونی، کارگاه و دامداری در روستای حیدرآباد وجود دارد که منجر به تداخل در حریم همدیگر شده است.

جعفر محمودی ادامه داد: نظر بر این بود تأمین آب از شبکه روستای چله خانه و یا از شبکه آبی صوفیان انجام گیرد.

حیدرآباد روستایی در حسرت آب/ مرز محرومیت در جوار مرکز استان

وی افزود: متأسفانه به دلیل تداخل حریم روستای حیدرآباد، محله‌ای از چله خانه و صوفیان محسوب نمی‌شود و کارخانه‌های موجود در این روستا به صورت غیرقانونی احداث شده‌اند و اگر تکلیف مشخص شود، امکان دسترسی به آب آشامیدنی میسر خواهد شد.

۳۵ کاربری مسکونی، کارگاه و دامداری در روستای حیدرآباد وجود دارد که منجر به تداخل در حریم همدیگر شده است

محمودی گفت: روستای حیدرآباد فاقد طرح هادی روستایی است و روستا به شمار نمی‌آید و در صورت محسوب شدن به عنوان یک محله‌ای از چله خانه، به عنوان متولی آب، امکان دسترسی به آب آشامیدنی را فراهم خواهیم کرد.

تانکر سیار آب در روستای حیدرآباد

وی افزود: در حالت فعلی و برای رفع این مشکل، هر سه روز یک‌بار تانکر آب در روستای حیدرآباد برای دسترسی اهالی روستا به آب آشامیدنی به صورت سیار وجود دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب صوفیان بیان کرد: برای دسترسی بهتر و پایدار به آب آشامیدنی در روستای حیدرآباد، پیشنهاد می‌شود تا اهالی روستا اقدام به خرید تانکر کنند تا آب آشامیدنی همواره در دسترس اهالی این روستا قرار بگیرد.

وی گفت: عمده مشکلات به این دلیل است که حیدرآباد، روستا محسوب نمی‌شود و اگر مشکلات این روستا رفع شود ارائه خدمات امکان پذیر خواهد بود.

محمودی بیان کرد: تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات روستای حیدرآباد انجام گرفته است اما متأسفانه از سوی چندین نهاد با مخالفت‌های بسیاری روبرو گشته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب صوفیان در پایان گفت: در صورت دریافت کد آبادی از طریق فرماندار و مشخص شدن متولی، کمک بسیاری به اهالی روستای حیدرآباد امکان پذیر خواهد بود.

یکی از اهالی روستای حیدرآباد در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تا جاده اصلی صوفیان- تبریز حدود ۲۵۰ متر فاصله است که در کنار جاده، آبیاری شهری وجود دارد.

حیدرآباد روستایی در حسرت آب/ مرز محرومیت در جوار مرکز استان

انسداد چاه‌های غیرمجاز

علی احسانی ادامه داد: با وجود اینکه همه اینجا را به عنوان یک روستا می‌شناسند اما دهیاری و آب آشامیدنی وجود ندارد و دهیاری این روستا تحت نظر چله خانه علیا است.

هر هفته، اهالی این روستا از طریق تانکر آبی که از سوی اداره آب به روستا می‌آید، به آب آشامیدنی دست می‌یابند

وی افزود: هر هفته، اهالی این روستا از طریق تانکر آبی که از سوی اداره آب به روستا می‌آید، به آب آشامیدنی دست می‌یابند.

این ساکن روستای حیدرآباد گفت: اهالی روستای حیدرآباد برای تأمین آب غیرآشامیدنی خود، از چاه‌هایی استفاده می‌کنند که اغلب آنها غیرمجاز است و چندین بار انسداد شده است.

احسانی افزود: اهالی این روستا از نبود آب آشامیدنی مشکلات بسیاری را تحمل می‌کنند و زندگی بدون آب آشامیدنی غیر قابل تحمل است.

وی ادامه داد: اکثر خانوارهایی که در این روستا زندگی می‌کنند به دلیل عدم تأمین اجاره بها منزل در شهرها به این روستا پناه آورده‌اند.

حیدرآباد روستایی در حسرت آب/ مرز محرومیت در جوار مرکز استان

احسانی گفت: اکثر خانوارهای ساکن در این روستا به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره منزل به این روستا پناه آورده‌اند.

وی افزود: علاوه بر نبود آب آشامیدنی، از وضعیت نامناسب آسفالت نیز رنج می‌بریم و به دلیل حفاری به هنگام دسترسی به آب آشامیدنی، تاکنون اقدامی برای آسفالت ریزی در این روستا انجام نشده است.

نبود آب آشامیدنی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در روستای حیدرآباد است

احسانی ادامه داد: نبود آب آشامیدنی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در روستای حیدرآباد است.

این ساکن روستای حیدرآباد در پایان گفت: تاکنون به طور مکرر برای رفع نبود آب آشامیدنی در این روستا به اداره آب مراجعه کرده‌ایم و هر بار نبود امکانات لازم برای رفع این مشکل را عنوان کرده‌اند.

روستای حیدرآباد، فاقد طرح هادی روستایی است که در حال حاضر، اهالی این روستا از نبود آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند و سالهاست با این مشکل دست و پنجه نرم کرده‌اند اما تاکنون هیچ گونه اقدام مؤثری برای رفع بی آبی در روستای حیدرآباد انجام نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا