آغاز طرح ویژه کنترل گلوگاه‌های توزیع کالاهای اساسی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از آغاز طرح بزرگ ویژه نظارتی کنترل مراکز عمده توزیع، انبارها و شرکت‌های پخش و در واقع گلوگاه‌های مهم توزیع کالاهای اساسی و مهم در استان خبر داد.

صابر پرنیان گفت: طرح ویژه نظارتی در قالب ۵۰ اکیپ در تبریز و ۴۰ اکیپ در شهرستان‌های استان با پشتیبانی بالغ بر ۲۰۰ نفر از کارشناسان سازمان‌های صمت، تعزیرات حکومتی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق اصناف از صبح امروز آغاز شد.

وی تاکید کرد: این طرح نظارتی بزرگترین طرح نظارتی استان است که در هیچ مقطعی در این سطح و با این وسعت انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته، قضات تعزیرات حکومتی نیز در کنار بازرسان حاضر بوده و در صورت مشاهده تخلف، همزمان تشکیل پرونده در محل انجام می‌گیرد.

پرنیان تصریح کرد: عدم عرضه کالاهای اساسی در هریک از واحدهای صنفی موجود در حلقه زنجیره تامین، توزیع و عرضه احتکار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که پیش از این موضوع‌های مرتبط با تخلفات صنفی به همه شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام شده است، اظهار کرد: بهره مندی از سامانه‌های جامع تجارت و انبار و مراکز نگهداری کالا، ملاک عمل بازرسان در این طرح نظارتی ویژه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وی گفت: ضروری است هر یک از واحدهای صنفی اعم از بنکداران و خرده فروشان نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و دریافت کد نقش اقدام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا