اجرای ۱۲ نمایش در جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ نمایش منتخب پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی همزمان با دهه کرامت در تبریز روی صحنه می‌رود.

به گزارش ارک خبر،علی محرمی، روز دوشنبه، نهم خردادماه، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار جدول زمانی اجرای نمایش های این دوره از جشنواره، افزود: در این دوره از جشنواره ۱۲ گروه نمایشی از استان‌های آذربایجان‌ شرقی، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و البرز در روزهای ۱۶ تا ۱۹ خردادماه نمایش اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در آیین اختتامیه پانزدهمین دره جشنواره تئاتر رضوی در ۱۹ خرداد، برگزیدگان این جشنواره معرفی می شوند، یادآوری کرد: پس از انتشار فراخوان این جشنواره ۴۰ گروه نمایشی از استان‌های گیلان، مرکزی، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اردبیل، البرز، لرستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان ثبت نام کرده بودند.

وی گفت: از این تعداد ۳۲ گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و از آن میان پس از بررسی هیات انتخاب ۱۲ اثر به جشنواره راه یافتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محرمی، ادامه داد: محورهای این جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگو گیری از سیره امام رضا(ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام(تبریز)، سیره امام رضا(ع) در اشعار شعرا، نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا