اعتیاد عامل ۵۰ درصد طلاق ها

خبرگزاری ارک – رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه دلیل بیش از ۵۰ درصد طلاقها اعتیاد است ، گفت: کودک آزاری ۲۵ درصد و همسرآزاری نیز ۳۵ درصد متاثر از اعتیاد است.

انوشیروان محسنی بندپی در همایش سراسری کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد پدیده مخرب جهانی است گفت:در کشور ما شاخصی وجود ندارد که بتوانیم بگوییم آثار سوء در کدام استان کم در کدام استان زیاد است وبا قویترین ذره بین ها نمی توان مکان های پاک را پیدا کرد و اعتیاد آثار سوء دیگری را فراهم می کند که نگران کننده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دلیل بیش از ۵۰ درصد از طلاق ها، اعتیاد است، افزود:  کودک آزاری و همسرآزاری هر کدام ۲۵ درصد و ۳۵ درصد جرائم متاثر از اعتیاد است؛ در مطالعاتی که در استان یزد انجام شد با جمع آوری افراد معتاد از مکان های عمومی جرائم طی ۲ الی ۳ ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه آثار سوء پدیده مخرب اعتیاد چندوجهی است، افزود: علاوه بر پیامدهای اعتیاد ، گرایش از مواد سنتی به صنعتی و رواج شیشه به عنوان پرمصرف‌ترین ماده مخدر نگران کننده است و مسئله دیگر این است که در گذشته زنان و دختران از این موضوع مصون بودند اما رشد اعتیاد در میان زنان معنی‌دار شده و اقدامات جدی می‌طلبد.

محسنی بندپی استراتژی بهزیستی در خصوص آسیب اجتماعی بالاخص اعتیاد را پیشگیری در قالب آگاهی بخشی عنوان کرد و گفت: در این راستا رسانه ملی به عنوان حلقه ارتباطی بین مردم و تصمیم سازان در حساس سازی و ارتقا دانش جامعه ایفای نقش می کند که استفاده از این ظرفیت اقدامات برنامه ریزی شده مبتنی بر شواهد سیستمی و فرآیندی می طلبد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ها باید هدفمند باشد، تصریح کرد: اولین نگاه حساس سازی و ارتقاء دانش جامعه است؛ چراکه معتقدیم هرچقدر بتوانیم ارتقاء دانش عمومی داشته باشیم مردم کمتر به سمت اعتیاد سوق پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات نباید مقطعی باشد بر ایجاد نهضت عمومی و مشارکت مردمی تاکید کرد و در پایان یادآور شد: موضوع اعتیاد در آموزش  و پرورش و دانشگاه‌ها وجود دارد؛ لذا باید با راهکارهای علمی در همه محیط‌های اجتماعی، فردی و خانوادگی برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا