احداث بیش از ۳ هزار کیلومتر کابل خود نگهدار در شرکت توزیع برق اصفهان

کابل خود نگهدار دوستدار محیط زیست

به گزارش ارک خبر:مهندس سعید رئوفی مدیر برق منطقه ۳ شرکت توزیع برق اصفهان گفت :جایگزینی شبکه ها با کابل خود نگهداربرای حفظ پایداری شبکه ها ضروری بوده و بایستی با اولویت بندی به مرور زمان نسبت به جایگزینی شبکه های سیمی با کابل خود نگهدار اقدامات لازم صورت گیرد .

وی به مزایای استفاده از کابل خود نگهدار اشاره کرد و ابراز داشت :کاهش میزان انشعابات غیر مجاز ،زیبایی مبلمان شهری ،افزایش ایمنی ، امکان استفاده در مناطق دارای حریم غیر استاندارد ،مقاومت زیاد در مورد خوردگی و پارگی ،کاهش تلفات ،کاهش هزینه های جانبی خطوط انتقال از قبیل شاخه زنی درختان از جمله مزایای این گونه شبکه می باشد .

رئوفی در ادامه افزود :نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر شبکه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است و امید است در سال جاری ۱۱۰ کیلومتر دیگر از شبکه سیمی را اصلاح ساختار نماییم.

وی گفت :در سالهای اخیر نزدیک به ۵۰ درصد از شبکه ها سیمی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است که تاثیرات زیست محیطی بسیاری را به دنبال داشته است .

مهندس محسن معتمدی فرد مدیر برق منطقه ۷ شرکت توزیع برق اصفهان  نیز در این باره گفت : یکی از مهمترین راهکارهای مقرون به صرفه، در پاسخ به تامین انرژی برق مورد نیاز جامعه با کیفیت خوب، مدیریت ذخایر انرژی و استفاده حداکثری از این منابع می باشد از اینرو لازم است هدف اصلی در شرکت های توزیع برق، بررسی جنبه های فنی و اقتصادی طرح های پیشنهادی در راستای بهبود کیفیت وضعیت شبکه تحت اختیار می باشد  به همین دلیل در سال های اخیر توجه به تلفات شبکه از اهمیت بالایی در بین متولیان امر قرار گرفته است .

وی اظهار داشت :در چند سال گذشته استفاده از کابل خودنگهدار بجای شبکه سیمی بدون روکش بعنوان راه حلی چند منظوره و منطقی در حل مشکلات فعلی شبکه مانند، ارتقا کیفیت انرژی تحویلی در سطح شهرها ارتقا کاهش تلفات اعم از فنی و غیر فنی، کاهش خاموشی های ناخواسته، کاهش هزینه نگهداری و بهبود وضعیت بهره برداری، ، افزایش میزان رضایتمندی مشترکین، افزایش ایمنی کارکنان و مصرف کنندگان انرژی و جلوگیری از تخریب طبیعت، مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد :این امور در چند سال اخیر نزدیک به ۸۵ درصد از شبکه های سیمی را به کابل خودد نگهدار تبدیل کرده است .

وی در ادامه گفت :در شهرهای بزرگ که بافت شهری فرسوده در آن‌ها زیاد است و یا قسمتی از شهر خیابان‌های کم عرض و غیراستاندارد دارد، بهترین راه برای جلوگیری از بروز خطرات ناشی از برق گرفتگی یا  اتصالی سیمها بر همدیگر استفاده از کابل های خود نگهدار است .

وی خاطر نشان کرد :رشد و توسعه روز افزون مصارف مشترکین و استفاده از تجهیزاتی از جمله آسانسورها،سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی باعث وارد شدن تنش به شبکه ها و کاهش کیفیت برق تحویلی به مشترکین و ایجاد نارضایتی عمومی می گردد .

وی در پایان گفت : در این منطقه شبکه های فشار ضعیف به متراژ ۵۴۰ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در ۴ سال اخیر و سال جاری به کابل خود نگهدار تبدیل شده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا