افزایش ۳۰۰ درصدی جذب اعتبارت امور برق نجف آباد

مدیر اداره برق شهرستان نجف آباد خبر داد؛
افزایش ۳۰۰ درصدی جذب اعتبارت امور برق نجف آباد
مدیر اداره برق شهرستان نجف آباد از افزایش ۳۰۰ درصدی جذب اعتبارت امور برق نجف آباد خبر داد.

به گزارش ارک خبر، محمد نیازی در مراسم تجلیل از کارکنان فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان به مناسبت همکاری در دستگیری سارقین تاسیسات برق و کشف رمز ارزهای غیر مجاز با اداره برق این شهرستان گفت: جذب اعتبارات سرمایه ای امور برق شهرستان نجف آباد نسبت به سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۰۰درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: جذب اعتبارات اداره برق شهرستان نجف آباد از ۶/۵ میلیارد تومان دولتی و۷ میلیارد تومان بخش خصوصی در سال ۹۷ به ۲۹ میلیارد در بخش دولتی و ۵۲ میلیارد تومان در بخش خصوصی درسال ۱۴۰۰ افزایش داشته و این امر باعث گردیده که در زمینه تامین برق مطمئن مشترکین شهرستان زیرساخت های مناسبی فراهم گردد و این حرکت با تلاش های شبانه روزی کلیه پرسنل زحمتکش امور برق شهرستان نجف آباد همچنان ادامه دارد .

این مقام مسئول افزود: به منظور افزایش رفاه مشترکین زیرساخت های خدمات غیر حضوری اپلیکشن برق من سامانه های تلفنی ۱۲۱ برای حوادث برق و روشنایی معابر و ۳۷۱۲۱ برای کلیه خدمات انشعاب دراین شهرستان فعال شده و در شهرهای مختلف شهرستان نیز بیش از ۳۰ دفتر پیشخوان خدمات انشعابات و قبوض برق را بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره برق ارائه می نمایند.

مدیر برق شهرستان نجف آباد اعلام داشت: از سال ۹۷ تا پایان ۱۴۰۰ بیش از ۱۶۳ میلیارتومان در بخش دولتی وخصوصی در زیرساخت های برق وتجهیزات و روشنایی در این شهرستان هزینه شده است.

نیازی تعداد مشترکین این شهرستان را بیش از ۱۶۶ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: حدود ۲ درصد از این مشترکین در بخش صنعتی می باشند ولی ۶۲ درصد برق مصرفی شهرستان در بخش صنعتی مصرف می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۱ درصد تعداد مشترکین در بخش کشاورزی و ۲۹درصد در بخش های خانگی و سایر مصارف می باشند و در سال جاری وبا توجه به افزایش گرما و برای آرامش مردم تلاش شده قطعی برق در بخش خانگی و مراکز بهداشتی درمانی ، کارخانجات لبنی و مراکز حساس نداشته باشیم وقطعی برق هفته ای یک روز فقط در مناطق صنعتی با هماهنگی قبلی انجام می گردد.

مدیر برق شهرستان نجف آباد با اشاره به اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ برای بازسازی شبکه ها و جلوگیری از سرقت تاسیسات برق انجام شده است به تبدیل شبکه های سیمی به کابل های خودنگهدار به میزان ۱۵۰ کیلومتر، نصب قفل های ضد سرقت ترانسفورماتور ها به تعداد ۳۵۰۰ دستگاه و نصب تجهیزات هوشمند در پست های اطراف شهرها اشاره نمود‌.

وی افزود:کارکنان زحمتکش این اداره در جهت ارائه خدمات به روستاییان منطقه تلاش و اهتمام ویژه ای داشته اند و در این راستا بیشتر شبکه های برق روستایی شهرستان مورد باز سازی واصلاح قرار گرفته است.

نیازی بازسازی شبکه های فرسوده روستاهای دوماب ، خونداب ، هسنیجه ، حسین آباد دربخش مهردشت و نهضت آباد، حاجی آباد و جلال آباد در بخش مرکزی در سال ۱۴۰۰ را از اقدامات انجام شده ور روستاهای شهرستان اعلام کرد.

وی با اشاره به اجرای یک پروژه طرح نور خدمت در دو روستای علی آباد و گلدره اعلام داشت: چراغ های فرسوده این دو روستا به چراغ های پر بازده LED تبدیل شده است و این حرکت در بقیه روستاهای شهرستان با برنامه ریزی صورت گرفته اجرایی خواهد شد.

معاون استاندارو فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد دراین مراسم ضمن تقدیر از مسئولین برق استان و شهرستان و همکاری های نیروی انتظامی شهرستان با اداره برق گفت:همکاری بین ادارات و ارگان ها در امر خدمت رسانی و آرامش وامنیت جامعه بسیار موثر می باشد و این همکاری بین دستگاها باید افزایش یابد.

موسی مباشری گفت:باتوجه به اینکه قطعی برق درسال جاری و بر اساس مصوبه کشوری هیات دولت در بخش صنعت و کشاورزی اجرا یی شده و در این مدت در مراکز صنعتی شهرستان نجف آباد این امر به خوبی مدیریت گردیده است ضرورت دارد به مراکز حساس ریخته گری و لبنی بیشتر توجه شود.

فرماندار نجف آباد اعلام داشت: درجهت صرفه جویی مصرف برق درهمه قسمت های صنعتی کشاورزی و خانگی باید فرهنگ سازی صورت بگیرد چون هرجایی که صرف جوئی صورت گرفته قطعی برق کاهش داشته است .

مباشری افزود: همکاری نیروهای انتظامی قضایی و امنیتی با اداره برق شهرستان در برخورد با سارقین تجهیزات برق قابل تقدیر است اما باید مواردی که زمینه سرقت را دارند را ضمن حفظ وحراست با تدابیری کاهش بدهیم که اداره برق شهرستان در این زمینه اقدامات خوبی را برنامه ریزی نموده است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز در این مراسم گفت: بخاطر اینکه قطع برق کمتر داشته باشیم باید برای عبور از شرایط گرمای تابستان در کاهش مصرف برق همه باید همکاری کنند .

رحمت الله حمامیان گفت:سیاست وزارت نیرو درسال جاری کاهش کمتر قطع برق منازل و مراکز درمانی وحساس بوده و فعلا یک روز درهفته قطع برق در مراکز صنعتی برنامه ریزی شده است.

وی گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری لازم درصنعت برق توسط دولت وبخش خصوص در سالهای آینده این مشکلات را نداشته باشیم

پناهی ریاست دادگستری شهر ستان نجف آباد نیز دراین مراسم نیز از عملکرد امور برق شهرستان در ارائه خدمات به مشترکین و برنامه ریزی مناسب زمان بندی شده با صنعتگران برای قطعی برق از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سرقت تجهیزات برق تقدیر نمود و تداوم این حرکات با تعامل بین دستگاهی خواستار گردید.

گفتنی است؛ در پایان مراسم باحضور مسئولین استان وشهرستان با اهداءلوح تقدیر از سرهنگ گوهری آرانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نجف آباد وجمعی از نیروهای زحمتکش این یگان که با اداره برق شهرستان همکاری نموده بودند تجلیل بعمل آمد.

ادراه برق نجف آباد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا